مرداد ۴, ۱۴۰۳

کریستین هورنر: فیا باید موضع خود را در مورد تعمیر خودرو های آسیب دیده تغییر دهد

ماشین RB19 ردبول

قطر دومین مسابقه متوالی بود که در آن فیا یک راننده را ملزم کرد که مسابقه خود را از پیت لین شروع کند، اما سوالی که مطرح می شود این است که مکانیک های تیم های مختلف تا چه اندازه میتوانند بدون دست بردن به نقاط اساسی خودرو آن را تعمیر کنند

سرجیو پرز در مسابقه اسپرینت قطر با برخورد با دو راننده دیگر یعنی استبان اکون و نیکو هالکنبرگ از مسابقه بیرون رفتند. اما خودروی RB19 پرز غیرقابل تعمیر بود، بنابراین ردبول مجبور شد تا یک شاسی جایگزین را بر روی خودروی او قرار دهد،

نکته قابل توجه این است که تعمیر این بخش از تنظیمات کابین راننده و مخزن سوخت فراتر رفت اما هیچ تذکر و یا نظارتی از سوی هیئت حاکمه فیا بر روی ردبول صورت نگرفت. اما در نهایت او مجبور به آغاز مسابقه خود از پیت لین شد.

برای این کار، پرز مانند راننده ویلیامز، لوگان سارجنت در ژاپن مسابقه خود را باید از پیت لین شروع می کرد. اما هورنر بر این باور است که فرمول یک باید راه حلی معقول تر طرح کند!
او گفت: “فکر می‌کنم این چیزی است که مدیران تیم باید به آن توجه کنند، باید راه حل معقول تری مطرح شود.

کریستین هورنر صحبت در مورد فیا

هورنر در رابطه با تصادف پرز در قطر اضافه کرد که ردبول هیچ شانسی برای تعمیر خودرو بدون دست بردن به نقاط تحت بررسی فرمول یک نداشته است.

وی ادامه داد: شانسی وجود نداشت. با آسیب به ساختار سقوط و بقیه اجزای حیاتی این کار غیرممکن بود… مکانیک ها کار خارق‌العاده‌ای انجام دادند تا همه چیز را برگردانند.

کار بازسازی به حدی سنگین و سخت بود که مجبور شدیم از مکانیک هایی که بر روی خودروی مکس کار می کردند نیز کمک بگیریم.

بنابراین من فکر می کنم که این سخت گیری فرمول یک و فیا تیم ها را بیش از حد تحت فشار قرار می دهد و باید در این رابطه تجدید نظر صورت بگیرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *