مرداد ۵, ۱۴۰۳

مرسدس: در تمرین آمریکا هیچ اثری از سایش بر روی کفی خودروی همیلتون وجود نداشت!

لوئیس همیلتون در مسابقه آخر هفته گذشته در پیست آستین آمریکا از مقام دومی محروم شد، زیرا در بازرسی های پس از مسابقه مشخص شد که کفی خودروی او بیش از 1 میلی متری که در مقررات مجاز است ساییده شده است.
مرسدس در این رابطه اعلام کرد که هیچ خطایی از سوی آنها رخ نداده است و مسیر ناهموار پیست باعث ساییدگی بیش از حد شده بوده است.

به گزارش Motorsport.com، جیمز آلیسون، مدیر فنی مرسدس، با تأمل در مورد خطایی که انجام شد، گفت که تنها جلسه تمرین در آستین، شرایط محاسبه برخی پارامتر هارا برای تیم دشوار کرده بود است.
تجزیه و تحلیل اولیه مرسدس پس از پایان تک تمرین آمریکا، نشان از این میداده است که میزان سایش تخته کف خودرو ایده آل بوده است.

خودروی مرسدس در آستین

آلیسون که در بررسی ویدیویی مسابقه مرسدس صحبت می کرد، گفت:
“آستین پیستی با سطح بسیار ناهموار است و بنابراین در هنگام برخورد ماشین با کف زمین کمی آسیب پذیرتر هستید. ما در پایان تمرین اثر تهدید آمیزی در کف خودرو مشاهده نکردیم. هنگامی که ما تنظیمات خود را انجام دادیم، کفی خودرو را بررسی کردیم و همه چیز خوب و دست نخورده به نظر می رسید.”

“اما در نهایت میزان سایش کفی خودروی ما بیش از حد اعلام شد. بنابراین واضح است که باید ماشینمان را با ارتفاع بیشتری تنظیم میکردیم تا از خطر احتمالی دوری کنیم. در مجموع این یک اشتباه است، اما در واقعیت این یک نوع اشتباه عادی است زیرا در آخر هفته های سرعتی و اسپرینت تنظیمات کامل و بی نقص تمامی پارامترهای خودرو بسیار دشوار است، خصوصا در پیستی مانند آستین که مسیر بسیار ناهمواری نیز دارد”

“اما این درسی برای ما در آینده تا در مسابقات بعدی اطمینان حاصل کنیم که دیگر از این نقاط متحمل زیان نخواهیم شد.”

لوئیس همیلتون راننده مرسدس در آستین

در حالی که آلیسون اعتراف کرد که تیم از نتیجه بدست آمده و حذف همیلتون ناراحت است اما اذعان داشت که تیم از عملکرد کلی W14 ارتقا یافته که به یک فلور(کفی) جدید مجهز شده بود نکات مثبتی را دریافت کرده است.

او گفت:

“البته که حذف شدن در مسابقه ضربه ناراحت کننده و بزرگی است. این یک احساس بد است و ما از آن ناراحتیم و حتی تا حدودی خجالت زده نیز هستیم زیرا ما دوست نداریم در طرف اشتباه قوانین باشیم و برای امتیازات از دست رفته ابراز تاسف کنیم. اما از این به بعد مطمئن خواهیم شد که در سمت قوانین صحیح و پاس کردن آنها هستیم و دیگر از این دست خطاها تکرار نخواهند شد.”

مرسدس در آستین

“در نهایت یک یا دو روز دیگر همه ما آن را فراموش خواهیم کرد. نکته اصلی این است که ما خودروی خود را بهبود بخشیده ایم و از عملکرد خود راضی هستیم. ما احساس خوبی به مسابقات آینده داریم و با روند فعلی خودروی خود به تلاش در مسابقات آینده ادامه خواهیم داد.”

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *