اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳

تصمیمات جدید پیرلی و فرمول یک،از عدم حذف پتو ها تا بهبود کیفیت لاستیک ها برای آینده

پیرلی، شرکت تامین کننده لاستیک های فرمول یک پس از یک دوره تست و آزمایش های متعدد تصمیم به حفظ پتو های مخصوص لاستیک ها گرفته است.

این درحالی است که شرکت ایتالیایی و فرمول یک در نظر داشتند تا برای فصول آینده این عنصر را از فرمول یک حذف کنند.

این برند در حال ارزیابی تغییراتی در ترکیبات تشکیل دهنده لاستیک های خود است تا بتواند آنها را در زمینه تخریب تحت تاثیر دمای زیاد بهبود بخشد و لاستیک مسابقه ای بهتری را برای فصول آینده تولید کند.

ویژگی بالا رفتن بیش از حد دمای لاستیک ها چیزی است که مدیران و مسئولین فرمول یک آن را دشمن مسابقه نامیده اند و باور دارند که گرم شدن بیش از حد لاستیک ها مانع مسابقه دادن است و از جذابیت فرمول یک می کاهد.

پیرلی پتو ها را حفظ میکند

این موضوع در آخرین کمیسیون فرمول یک مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت و در نهایت تصمیم بر ارتقای کیفیت و کارایی لاستیک ها گرفته شد.

در همان جلسه فرمول یک تصمیم به حفظ کردن پتو های گرمابخش لاستیک ها گرفت و ایده حذف آن را تا زمان مناسب کنار .گذاشت

بنابراین پیرلی اکنون با دست باز می تواند به بهبود کیفیت و کارایی لاستیک های خود برای فصول آینده بپردازد و این شرکت دیگر نیازی به ساخت لاستیک هایی با قابلیت خود گرمایی نخواهد داشت.

پیرلی در طول فصل گذشته به تست های زیادی درباره لاستیک ها پرداخت و در آخرین تست خود در یاس مارینا ابوظبی به جمع بندی فیزیکی نهایی دست یافت.

سیمون برا، مهندس ارشد فرمول یک پیرلی گفت که اکنون مسیر برای اجرای یک برنامه آزمایشی که می‌تواند به آنها کمک کند تا ترکیبات بهتری را برای فصل 2025 ارائه کنند:

“حداقل اکنون هدف مشخص است و نسبت به هفته‌ های گذشته اکنون می دانیم که باید چکار کنیم. هدف ما این خواهد بود تا در فصل 2024 تست های متعددی را برای افزایش کیفیت ترکیبات لاستیک ها انجام دهیم. همچنین ما بر روی افزایش میزان عمر لاستیک ها و مشکل دمای بیش از حد آنها نیز خواهیم پرداخت.”

پیرلی لاستیک ها را تقویت میکند

برا اظهار داشت که پیرلی در طول فصل 2024 به تست و آزمایش لاستیک ها خواهد پرداخت و در مورد دلیل و چرای بیش از گرم شدن آنها تحقیق خواهد کرد.

“ما میخواهیم بدانیم که چرا در طول دو فصل 2022 و 2023 لاستیک ها در حین فشار دمای زیادی را تجربه میکنند. پس از تجزیه و تحلیلی که در طول فصل انجام خواهیم داد، سعی میکنیم تا بدانیم باید بر روی کدام اجزا کار کنیم. بدیهی است که ما میخواهیم رانندگان بدون مدیریت دمای لاستیک ها به مسابقه خود بپردازند و بر جذابیت فرمول یک اضافه کنند.”

در حالی که نظراتی مبنی بر این منتشر شدند که مشکل دمای لاستیک ها مربوط به نحوه ساخت آنها هستند، برا آنها را رد کرد و گفت:

“می توانم بگویم که مشکل از نحوه ساخت لاستیک ها نیست. اما گفتنی است که این گرمای بیش از حد طبیعی نیست. در گذشته نیز ما گزارش دمای زیاد داشتیم اما به آن میزانی نبود که مسابقه را تحت تاثیر قرار دهم اما اکنون رانندگان در طول مسابقه گزارش میکنند که ناگهان چسبندگی خود را از دست میدهند و وادار به مدیریت دما میشوند. ما باید این موضوع را بررسی کنیم.”

پیرلی لاستیک ها را تقویت میکند

او ادامه داد:

“اما ما مسابقاتی داشتیم که متوجه شدیم دمای لاستیک ها بیش از حد بالا می روند و به خصوص بر روی عملکرد محور عقب تاثیر منفی بسیاری میگذارند. بنابراین ما باید بر روی ترکیبات لاستیک ها کار کنیم و در آن زمینه پیشرفت خوبی داشته باشیم تا بتوانیم تمامی پارامتر ها را به خوبی بهینه کنیم.”

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

  1. سعید پاسخ

    خیلی سایت خوبی دارید دمتون گرم،اخباریو که سایت های دیگه کار تمیکنند روش کار میکنید اما یکم سایت خلوته و نظری نیست و البته یکم سیستم خبر گزاری ها گمراه کننده ایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *