مرداد ۴, ۱۴۰۳

لندو نوریس:جبران فاصله امتیازی با فراری و دستیابی به رده سومی سازندگان قابل انجام است!

لندو نوریس فکر می‌کند که برای مک‌لارن «امکان پذیر» است که فراری را برای کسب مقام سوم در جدول رده‌بندی سازندگان در فصل جاری طی پنج مسابقه پایانی به چالش بکشد.

مکلارن فصل 2023 را خوب شروع نکرد، اما پس از تغییر مفهوم و تغییر در ساختار تیم، یک نسخه B ارتقا یافته و چشمگیر تولید کرد که خودروی MCL60 را به یک مدعی قابل اعتماد برای کسب سکو تبدیل کرد.

نوریس و هم تیمی اش اسکار پیاستری نزدیک ترین رقیب مکس ورستپن در ژاپن و قطر بودند و برای تیم مستقر در ووکینگ دو سکوی ارزشمند بدست آوردند. در حالی که پیاستری نیز در لوسیل یک برد در مسابقه اسپرینت به دست آورد.

لندو نوریس در رابطه با رده سازندگان می گوید

این به مکلارن اجازه داد تا در فاصله 11 امتیازی نسبت به آستون مارتین در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار بگیرد، در حالی که به نظر می رسد حتی رتبه سوم فراری نیز در معرض تهدید قرار گرفته است، زیرا اختلاف 79 امتیازی آنها با فراری و با توجه به روند کسب امتیاز های مکلارن در مسابقات اخیر، نشان دهنده تلاش مکلارن برای دستیابی به رده های بالاتر است.

وقتی نشریه Motorsport.com از نوریس پرسید که آیا در پنج آخر هفته باقیمانده که شامل دو مسابقه اسپرینت نیز می شوند میتوان به فراری رسید . او پاسخ داد: “من فکر می‌کنم این کار شدنی است. چند مسابقه پیش، اختلاف ما با آستون مارتین نزدیک به 70 امتیاز بود و اکنون ما به آنها رسیده ایم.”

“فکر می‌کنم ما در حال انجام کار خوبی هستیم، نه فقط از نظر سرعت، بلکه یک پیت استاپ 1.8 ثانیه‌ای داشتیم که سریعترین پیت استاپ در تاریخ فرمول یک است، این برای تیم واقعا چشمگیر است. آنها بسیار سخت کار کرده‌اند، بنابراین با تقویتا عملکرد و افزایش قدرت باید به آنها انرژی بدهیم.”

اما نوریس همچنین هشدار داد که پیست های آتی به اندازه ی سوزوکا و به خصوص لوسیل برای مک لارن مناسب نیستند. بنابراین ممکن است که آنها نتوانند امتیاز های زیادی را مانند ژاپن و قطر بدست بیاورند.

لندو نوریس در قطر

او توضیح داد: “ما می دانیم که مرسدس بسیار سریع است، احتمالاً آنها در قطر به اندازه ما سریع بودند، فقط مشکل این است که آنها مدام اشتباه می کنند. بنابراین، من مطمئن هستم که اگر آنها یک آخر هفته بدون اشتباه داشته باشند، مسابقه ما را پیچیده تر می کنند.”

“تنها سه آخر هفته پیش بود که فراری پول پوزیشن را بدست آورد و پیروز شد. نکته این است که هیچ چیز تغییر نکرده است، بلکه فقط پیست ها متفاوت هستند. در یک پیست ما سریع تر هستیم و در یک پیست آنها”

“من فکر می کنم که ما قطعاً اعتماد به نفس بیش از حد نداریم. ما اعتماد به نفس داریم، فکر می کنم باید اعتماد به نفس داشته باشیم، اما می دانیم که هنوز مسابقاتی وجود دارد که در آنها به اندازه کافی قوی نخواهیم بود.”

پیاستری نیز که اولین سکوی فرمول یک خود را در سوزوکا و اولین پیروزی خود را در مسابقه اسپرینت قطر بدست آورد رسیدن به فراری را در دسترس دانست.

لندو نوریس در اسپا

راننده استرالیایی افزود: “سوزوکا و قطر پیست هایی بودند که بیشتر به نفع ما بودند. قطعا مسابقه ای وجود دارد که سخت تر خواهد بود و احتمالاً برای تیم های دیگر بهتر خواهد شد. 79 امتیاز زیاد است اما با وجود 5 مسابقه و 2 مسابقه اسپرینت ما به تلاش ادامه می دهیم و آن را انجام خواهیم داد.”

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *