مرداد ۳, ۱۴۰۳

5 پیش بینی از گرندپری مکزیک 2023

گرندپری مکزیک - مکس ورستپن و سرجیو پرز

گرندپری مکزیک – بعد از آخر هفته قبل در آستین پس از گذشت 4 روز، دوباره شاهد آخر هفته ای دیگر این بار در مکزیک خواهیم بود.

مشخصا رانندگان و تیم ها پس از گذراندن آخر هفته ای حساس و پر کار در آستین، پس از این همه تلاش خسته خواهند شد، اما این روزها، روزهای فشرده در فرمول یک است. در هر حال ، فصل نیز به زودی به پایان می رسد و و به جز مکزیک تنها سه مسابقه از این فصل باقی مانده است.

تمامی این موارد، گرندپری مکزیک 2023 را با چالش ها و سختی های زیادی هم برای تیم ها و هم رانندگان مواجه می کند. انتخاب تنظیمات مناسب با شرایط ارتفاع پیست، برای تیم ها بسیار سخت خواهد بود.

  • 1 : به احتمال زیاد مکس ورستپن برنده مسابقه مکزیک خواهد شد.

مکس ورستپن برای بردن در مسابقه آستین با وجود مشکلاتی در ماشین، تلاش های بسیاری کرد. مسابقه در مکزیک با چالش های خاص خود همراه خواهد بود. در فصل گذشته مرسدس عملکرد فوق العاده ای داشت و لوییس همیلتون و جورج راسل پیش از اینکه راننده ردبول با استراتژی خوب خود به پیروزی برسد، به مکس ورستپن بسیار نزدیک بودند.

پیست مکزیک، به بال جلویی با داون فورس بالا نیاز دارد. مرسدس و مک لارن در همچین شرایطی، به یک دیگر بسیار نزدیک خواهند بود. پیچ های سرعت پایین در این پیست زیاد است.

هم مرسدس و هم مک لارن باری دیگر در این آخر هفته رقابت نزدیکی خواهند داشت. انتخاب اینکه چه کسی برتر خواهد بود، بسیار سخت است. در کل انتظار رقابت این سه تیم برای پیروزی را خواهیم داشت.

  • 3 : فراری احتمالا آخر هفته خوبی نخواهد داشت.

طبق گزارشات رسانه های ایتالیایی، احتمالا هر دو راننده فراری پاوریونیت جدیدی را استفاده کنند.
علاوه بر این، به نظر می رسد پاوریونیت فراری در ارتفاعات بالا دچار مشکل می شود. این تیم در فصل گذشته نیز در مکزیک دچار مشکلات این چنینی شد.

  • 4 : برخی ویژگی های پیست مکزیک، می تواند برای تیم ها نگران کننده باشد.

دو مورد مهم وجود دارد که می تواند تیم ها را در جایزه بزرگ مکزیک، با چالش جدی مواجه کند. مورد اول گرم شدن بیش از حد ترمزها در هنگام تلاش برای رسیدن به ماشین جلویی است (زمانی که راننده در حال فشار آوردن است) .

این مورد یکی از نگرانی های اصلی است زیرا خنک کردن ترمزها در ارتفاعات بالا که هوا رقیق تر است بسیار سخت است.  به همین دلیل ، در مسابقه فصل گذشته مکزیک، فرناندو آلونسو به دلیل اینکه ترمزهایش بیش از حد گرم شده بود مجبور شد از مسابقه خارج شود. دومین مورد می تواند مشکلات در بخش پاوریونیت باشد. در ارتفاعات بالا، بخش پاوریونیت ماشین، تحت فشار زیادی قرار می گیرد.

  • 5 : هاس دوباره تلاش و مبارزه خواهد کرد.

تیم هاس در جایزه بزرگ آستین به روزرسانی های زیادی را بر روی ماشین اعمال کرد. اما نتوانست پیشرفت زیادی در عملکرد ماشین داشته باشد. گرندپری مکزیک نیز تقریبا مشابه خواهد بود. دلیل آن کمی مربوط به پاوریونیت فراری است که در ارتفاعات بالا دچار مشکل می شود.

پیش بینی شما از نتیجه جایزه بزرگ مکزیک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *