مرداد ۴, ۱۴۰۳

فرد واسور مدیر فراری:برای دستیابی به رتبه دومی سازندگان روحیه و انگیزه خوبی داریم.

رئیس فرمول یک فراری، فرد واسور می‌گوید  آنها در نبرد با مرسدس برای کسب مقام دومی در جدول رده بندی سازندگان فصل تا مسابقه آخر در ابوظبی دارای برتری نسبی هستند.

فراری اکنون تنها 4 امتیاز از تیم مستقر در براکلی عقب تر است و  با کسب 16 امتیاز در لاس وگاس خود را به پشت گوش مرسدس رسانده است. سوای از چارلز لکلرک که مقام دوم را کسب کرد کارلوس ساینز نیز از هم تیمی خود با کسب رده ششم حمایت کرد، این راننده اسپانیایی پس از  اعمال پنالتی 5 ثانیه ای جورج راسل راننده مرسدس در رتبه ششم قرار گرفت و هشت امتیاز ارزشمند را برای تیمش به ارمغان آورد.

با توجه به ریسک‌های بالا هم از نظر اعتبار و هم از نظر سهم صندوق جایزه فصل، نبرد برای رتبه دوم در جدول سازندگان ابعاد بیشتر و وسیع تری به مسابقه پایانی در ابوظبی می‌بخشد.

فرد واسور مدیر فراری از انگیزه تیم خود میگوید

واسور گفت: “اگر در نظر بگیرید که ما در چند مسابقه قبل 60 امتیاز از آنها عقب بودیم و اکنون تنها 4 امتیاز با آنها فاصله داریم، این نشان میدهد در مسیر خوبی قرار داریم. اما ابوظبی همه چیز را تعیین میکند، یا کسب سه امتیاز بیشتر و یا هیچ.”

“ما توانستیم در مونزا، سنگاپور، مکزیک در طول آخر هفته های مختلف در مسیرها و آب و هوایی متفاوت، عملکرد خوبی از خود بجا گذاشتیم و این باعث میشود تا برای رسیدن به آنچه که میخواهیم در ابوظبی بیش از همیشه با انگیزه باشیم.”

واسور اعتراف کرد که پس از رهبری لکلرک در مسابقه لاس وگاس، تیم بسیار خوشحال بود اما آمدن خودروی ایمنی درست 4 دور پس از تعویض لاستیک های لکلرک تمامی رویاهای تیم را خراب کرد.

او در پاسخ به سوالی که توسط Motorsport.com برای جمع‌بندی مسابقه از او پرسیده شد، گفت:

“مطمئناً این برای ما یک خبر ناراحت کننده بود شما پول پوزیشن را بدست می آورید و سه بار از ردبول در طول مسابقه سبقت می گیرید اما یکی از همان ردبول ها پیروز میشود، این اتفاق عادی نیست!”

“اما من فکر می کنم زمان بندی خودروی ایمنی نیز بدترین سناریو برای ما بود، چهار دور بعد از پیت استاپ ما. چارلز کار فوق العاده خوبی انجام داد و همچنین کارلوس، اگر داستان تمرین اول و اتفاقات پیچ یک را کنار بگذارید او پس از اینکه در پیچ اول به رده آخر سقوط کرد، در نهایت به رتبه ششم دست یافت”

فرد واسور مدیر فراری

واسور اعتراف کرد که فکر نمی کرد لکلرک بتواند در دور آخر از پرز عبور کند”

“این بسیار عالی بود، اختلاف در دور قبل به آن اندازه نبود و افسوس خوردم که رده دوم را از دست دادیم. اما درست در دور آخر بود که چارلز کار فوق العاده ای انجام داد. من کمی شگفت زده شدم، این یک حرکت فوق العاده خوب بود و فکر می کنم او برای انجام این کار بسیار انگیزه داشت.”

واسور تصدیق کرد که فراری در مدیریت تایرها در لاس وگاس، جایی که دمای پایین باعث شد رانندگان برای تامین گرمای  لاسنیک های خود تلاش کنند، کار خوبی انجام داده است، اما تاکید کرد که این عملکرد بی نقص نبوده است.

او گفت: “در برخی موارد دیگر نیز همینطور بود. اما باز هم، ما عملمرد خوبی داشتیم. تقریبا همه در طول فصل با لاستیک های خود مشکل داشته اند. البته باید گفت که ردبول کمتر از بقیه درگیر این مشکل بوده است. بحث مدیریت لاستیک یک بحث گسترده است از مسیری به مسیر دیگر، از ترکیبی به ترکیبی دیگر، داستان متفاوتی است. امروز شرایط نسبت به بقیه فصل بسیار سرد بود. و مدیریت خوبی داشتیم. “

او افزود: “اگر به مرسدس نگاهی بیندازید، هفته گذشته در برزیل آنها مطلقاً در مدیریت تایر خوب نبودند اما در این آخر هفته مسابقه خوبی را انجام دادند.”

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *