مرداد ۳, ۱۴۰۳

رسمی:لوییس همیلتون از فصل 2025 به فراری خواهد پیوست!

تیم فراری تایید کرده است که لوییس همیلتون در سال 2025 پس از جدایی قهرمان هفت دوره جهان از مرسدس در پایان فصل ۲۰۲۴ پس از یک دوره ۱۲ ساله همکاری به فراری خواهد پیوست و از فصل ۲۰۲۵ خودروی فراری را خواهد راند.

تابستان گذشته  لوییس همیلتون قراردادی دو ساله ای را با مرسدس امضا کرد که در این قرارداد مقرر می شد که او برای دو فصل 2024 و 2025 به عنوان راننده مرسدس ادامه خواهد داد، اما او اکنون با پیوستن به فراری تنها به شرکت در یک فصل این قراداد متعهد شده و از سال آینده با چارلز لکلرک در اسکودریا فراری همی تیمی خواهد شد. با توجه به گزارش نشریه motorsport.com به نظر می رسد قرار داد همیلتون و فراری از نوع 2+1 ساله بوده است.

جدایی همیلتون از مرسدس و آمدن او به فراری به این معنی است که کارلوس ساینز هم تیمی فعلی چارلز لکلرک در پایان فصل ۲۰۲۴ فراری را ترک خواهد کرد، این در حالی است در که لکلرک اخیراً به یک قرارداد طولانی مدت با فراری به توافق رسیده و آن را امضا کرده است.

رسمی:لوییس همیلتون از فصل 2025 به فراری خواهد پیوست!

فراری با بیانیه ای کوتاه پس از مرسدس اعلام کرد که همیلتون به طور رسما از آغاز فصل ۲۰۲۵ کار خود را به عنوان راننده فراری ادامه خواهد داد:

“اسکودریا فراری خوشحال است که اعلام کند لوئیس همیلتون در سال 2025 با قراردادی چند ساله به تیم ملحق خواهد شد.”

این انتقال به اقامت 12 ساله همیلتون در مرسدس خاتمه دهد، زیرا در سال 2013 در حرکتی مشابه از همیلتون، او به طور ناگهانی مکلارن را به مقصد مرسدس ترک کرد. این حرکت موفقیت بزرگی برای همیلتون بود، با تبدیل شدن مرسدس به تیم برتر در طلوع عصر توربو هیبریدی خودروها در سال 2014 این تیم همیلتون را به شش عنوان قهرمانی جهان در هفت سال دیگر رساند و تنها در سال 2016 نیکو روزبرگ هم تیمی آلمانی همیلتون او را شکست داد.

همیلتون 82 برد از 103 پیروزی و 78 مورد از 104 پول پوزیشن خود را در مرسدس به دست آورد و موقعیت خود را به عنوان موفق ترین راننده تمام دوران ها تثبیت کرد. تاج و تخت همیلتون در نهایت توسط مکس ورستپن در فصل ۲۰۲۱ غصب شد و متعاقباً مرسدس جایگاه اول خود را به ردبول از دست داد و همیلتون از زمان اجرایی شدن مقررات مربوط به دوره جدید که از فصل ۲۰۲۲ آغاز شده است هنوز طعم پیروزی را نچشیده است.

رسمی:لوییس همیلتون از فصل 2025 به فراری خواهد پیوست!

مدت کوتاهی پس از اعلام انتقال همیلتون، کارلوس ساینز بیانیه ای صادر کرد که خروج او از فراری را تایید کرده است:

“به دنبال اخبار امروز، اسکودریا فراری و من در پایان سال 2024 راه خود را از هم جدا خواهیم کرد. ما هنوز یک فصل طولانی در پیش داریم و من مثل همیشه، بهترین عملکرد خود را برای تیم و تیفوسی ها در سرتاسر جهان خواهم ارائه خواهم داد. اخبار مربوط به آینده من نیز در زمان مناسب اعلام خواهد شد.”

همیلتون نیز در اولین واکنش خود در رابطه با جدایی از مرسدس بعد از ۱۲ سال گفت: ترک کردن تیم فرمول یک مرسدس برای رفتن به فراری سخت ترین تصمیم ممکن است.

“12 سال شگفت انگیز را با این تیم سپری کردم و به دستاوردهایی که با هم به دست آورده ایم بسیار افتخار می کنم. مرسدس از 13 سالگی بخشی از زندگی من بوده است. این مکانی است که در آن بزرگ شده ام، بنابراین تصمیم گیری برای ترک اینجا یکی از سخت ترین تصمیماتی بود که تا به حال می گرفتم. اما زمان برای من مهم است.”

چارلز لکلرک و لوییس همیلتون

“برای این مرحله من هیجان زده هستم که یک چالش جدید را انجام می دهم. من برای همیشه از حمایت باورنکردنی خانواده مرسدس، به خصوص توتو به خاطر دوستی و رهبری او سپاسگزار خواهم بود و می‌خواهیم همکاری خود را با هم در سطح بالایی به پایان برسانیم. من 100% متعهد هستم که بهترین عملکردی را که می توانم در این فصل ارائه دهم و از آخرین سال حضورم با پیکان های نقره ای خاطره ای خوش به یادگار بگذارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *