اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳

بررسی فنی ماشین 2024 مک لارن، MCL38

ماشین MCL38 مک لارن

مک لارن در روز چهارشنبه 25 بهمن از ماشین جدید خود، MCL38 رونمایی کرد. در این مقاله به بررسی برخی از نکات فنی این ماشین خواهیم پرداخت!

مک لارن تیمی است که از نیمه فصل گذشته بسیار پیشرفت کرد و توانست بسیار به برد نزدیک شود. این موضوع باعث شده این تیم بر فلسفه ماشین فصل گذشته خویش بماند و خصوصیات خوب آنرا بهبود ببخشد.


دماغه ماشین همچون سال پیش بر روی المان دوم بال جلو قرار گرفته است تا هوای بیشتری را به زیر ماشین بفرستد. این کار دانفورس تولیدی توسط المان اول را بیشتر می کند. این باعث پایداری و چسبندگی بیشتر در جلو (front end) ماشین می شود.
MCL38 همچنان از پول راد در تعلیق جلو استفاده می کند. اما نحوه قرار گیری جناغی ها عوض شده است که می تواند خاصیت ضد شیرجه ماشین را بهتر کند.

تیم انگلیسی ورودی هوای ساید پاد را کوچک تر کرده که دارای لبه بالایی است. تمام تیم های دیگر به تقلید از ردبول لبه را در پایین ورودی ساید پاد قرار داده اند. این لبه باعث می شود تا فضای آندر کات بیشتری در زیر سایدپاد ایجاد شود که می تواند هوا را با انرژی بیشتری به سمت عقب ماشین بفرستد. از شکل می توان دریافت که ورودی هوای بالای سر راننده تغییری نکرده است.

تیم کانال های بالای بدنه را حفظ و کمی آنها را مخروطی تر کرده تا بتواند هوا را بهتر به سمت بیم وینگ ها هدایت کند. این باعث افزایش عملکرد ماشین خواهد شد، مشکلی که تیم، سال قبل با آن رو به رو بود.

مک لارن همچنان از پوش راد در تعلیق عقب استفاده می کند. تنها با تفاوت کوچکی در محل جناغی ها تا بتواند کارآیی عقب ماشین را بهتر کند. بال عقب هم تغییر کوچکی کرده تا درگ آن کمتر شود.


طرفداران این تیم بی صبرانه منتظر هستند تا اولین برد تیم را پس از مونزا 2021 ببینند. به نظر شما آیا این تیم موفق به انجام این امر می شود؟؟

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *