اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳

احساسات راسل پس از تصادف ترسناک در استرالیا: “من واقعا نگران بودم”

تصادف و حادثه ترسناک دور اخر استرالیا ۲۰۲۴ باعث شد جورج راسل احساساتش در مورد این اتفاق را بیان کند.این اتفاق به دلایل مختلف سر و صدای زیادی در صفحات مجازی فرمول یک ایجاد کرده است.

جورج راسل در دور پایانی جایزه بزرگ استرالیا، تصادف بزرگی را پشت سر گذاشت اما سالم از پیست خارج شد.هنگام تلاش برای سبقت گرفتن از فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی ناگهان از ترمز استفاده کرد و راسل در هوای کثیف پشت او گیر کرد.

جورج راسل به دیوار سر خورد، به طرف پیست برگشت و خود را در وسط مسیر دید.ماشین به پهلو سقوط کرد و راسل بارها خواستار پرچم قرمز شد، با این حال هیچ اقدام سریعی انجام نشد و فقط یک ماشین ایمنی مجازی فرستاده شد در حالی که در همین حین دیگران مسابقه خود را به پایان رساندند.

خودروی جورج راسل پس از حادثه در دور آخر استرالیا ۲۰۲۴

مردم می توانستند التماس او را از رادیو بشنوند که او همچنان به درخواست پرچم قرمز ادامه میداد.در وسط یک پیچ با سرعت بالا، در خط مسابقه و در حالی که خودروی ایمنی مجازی ده یا پونزده ثانیه طول می‌کشد تا بیرون بیاید.

جورج راسل احساسات خود را در مورد تصادف جایزه بزرگ بزرگ استرالیا بیان کرد:
جای درست و خوشایندی برای بودن نبود،وقتی شما در یک پیچ که سه ماشین حداقل با سرعت 250 کیلومتر پشت هم رد می‌شود ایستاده اید اوضاع عجیب می‌شود.واقعاً من خیلی نگران بودم.

چیزی که بعداً مورد سؤال قرار گرفت این بود که چرا مقامات و استواردها در اجرای تصمیم درست تأخیر کردند.این راننده جوان ۲۶ ساله مدتی در وسط مسیر به صورت پهلو ایستاده  بود و خودروهایی که از کنار او رد میشدند. بسیاری از طرفداران از این حادثه ناراحت بودند زیرا جان راننده در خطر بود.

مارتین براندل، کارشناس فرمول یک معتقد است تصادف جورج راسل یک حادثه با پرچم قرمز ضروری بود:

این یک حادثه ترسناک بود و به عنوان پرچم زرد دوبل تعیین شد. اما چیزی که مایه تعجب بود، این است که خودرو ایمنی وجود نداشت و این حادثه به عنوان پرچم قرمز تعیین نشده بود.هنگامی که راسل در رادیو تیمی صحبت میکرد، این حادثه هولناک را به عنوان پرچم قرمز اعلام‌ کرد.

جورج راسل پس از تصادف هولناک جایزه بزرگ استرالیا ۲۰۲۴

این خوش شانسی محض راسل بود که سایر رانندگان بدون ایجاد هیچ گونه برخورد دیگری از پس آن برآیند، اما آنچه جالب تر به نظر می رسد این است که با وجود درخواست راننده برای پرچم قرمز، هیچ اقدامی صورت نگرفت.

در آینده، فیا باید با دقت به تصادف اخیر نگاهی بیندازد و مطمئن شود که آنها درس های خود را یاد می گیرند.وظیفه فیا این است که مطمئن شود این ورزش تا حد امکان برای رانندگان سریع مسابقه، ایمن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *