مرداد ۳, ۱۴۰۳

فیا:تمام 10 تیم سقف بودجه فصل 2022 را رعایت کرده اند!

فیا در بیانیه خود فاش کرد که تمام 10 تیم، سقف بودجه فصل 2022 خود را رعایت کرده اند و هیچ تیمی شامل جریمه ای نخواهد شد.

هر تیم در در ماه ژانویه فصل 2022 یک گواهی سقف بودجه به میزان 135 میلیون دلار به اضافه دیگر مبالغ دریافت کرد که تا تاریخ 31 دسامبر 2022 باید به FIA تحویل و هزینه های تیم با این گواهی تطبیق میافته است.

حال این بیانیه به دنبال جنجال سال گذشته مبنی بر اینکه ردبول حدود 1.8 میلیون دلار بیش از حد خرج کرده است، دنبال می شود که به عنوان یک «نقض مازاد خرج جزئی» به میزان کمتر از 5٪ از ارزش سقف بودجه کلی برای آنها جریمه مالی به میزان 7 میلیون دلار و کاهش 10 درصدی در تست های آیرودینامیکی اختصاص داده شده بود.

FIA اضافه کرد که فعالیت‌های غیر فرمول یکی هر تیم، با بازدید از محل، به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفت، اما هیچ کدام از تیم ها این محدودیت‌ها را نقض نکرده بودند.

فیا این خودرو را جریمه کرد

در میان بحث‌های قبلی مبنی بر اینکه تیم‌ها از شاخه‌های مهندسی برای تأثیرگذاری بر پروژه‌های فرمول یک خود استفاده می‌کنند. در حال حاضر این امر نیز توسط FIA منع شده است.

در میان شایعاتی که در اوایل فصل مبنی بر اینکه تیم هایی که قوانین مربوط به سقف بودجه را زیر پا گذاشته بودند، هیچ تخلفی مربوط به تعدیل هزینه ها یا ثبت نادرست مدارک مورد نیاز گزارش نشد.

هیئت حاکمه FIA بیان کرد: “اداره سقف هزینه FIA برای تمام ده شرکت کننده گواهینامه انطباق صادر کرده است.”

“بررسی یک فرآیند فشرده و کامل بوده است که با تجزیه و تحلیل دقیق اسناد ارائه شده توسط تیم ها آغاز شده است. علاوه بر این، بررسی‌های گسترده‌ای از فعالیت‌های غیر فرمول یکی تیم ها نیز انجام شده است که شامل بازدیدهای متعدد در محل از امکانات تیم و روش‌های حسابرسی دقیق برای ارزیابی انطباق با مقررات مالی است.

اداره سقف بودجه FIA خاطرنشان می کند که همه شرکت کنندگان در همه زمان ها با روحیه حسن نیت و همکاری در طول فرآیند عمل کردند.

از میان نقض‌های تعریف‌شده تحت مقررات، «نقض مازاد بر هزینه‌های مادی» شدیدترین است و به بیش از 5 درصد ارزش سقف هزینه مربوط می‌شود. در این صورت، FIA بسته به میزان نقض امتیازات قهرمانی را کسر می‌کند و این اختیار دارد که آیا جریمه‌های مالی یا ورزشی را به آن اضافه می‌کند یا خیر.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *