مرداد ۳, ۱۴۰۳

برنی اکسلتون کار فرمول یک برای افزایش تقویم را دیوانگی خواند و هشدار تفرقه داد

رئیس سابق فرمول یک برنی اکلستون معتقد است که لیبرتی مدیا تقویم فرمول یک را بیش از حد طولانی کرده است.

رییس سابق فیا

برنی اکلستون پس از ترک کردن فرمول یک زمانی که لیبرتی مدیا (CVC Capital) را خریداری کرد تا در سال 2016 به مالکان جدید این ورزش تبدیل شوند، معتقد است این شرکت سرگرمی تقویم فرمولی یک را اکنون به سطح نامطلوبی رسانده است.

تا سال 2016 تقویم فرمول یک از مرز 20 مسابقه عبور نکرده بود، اما طی هفت سال پس از آن این رقم به 24 مسابقه برای یکساله افزایش یافته است و حتی با احتمال اضافه شدن گرند پری های بیشتر برای سال ۲۰۲۶ و بعد از آن.

تقویم فرمولی یک در سال ۲۰۲۴

برنی اکلستون: 18 مسابقه در یک سال برای فرمول یک کافی است.

رئیس سابق فرمول یک در مصاحبه با the Daily Mail ، گفت که حتی 20 مسابقه در تقویم یک سال زیاد است و این نحو منجر میشود تا بسیاری از کارکنان و حتی تیم ها نتوانند به زندگی شخصی خود اهمیت دهند.

ما 20 مسابقه را در یکسال برگزار کردیم و من در همان زمان اغلب فکر می کردم که این تعداد کمی زیاد است چون باید به فکر تیم ها بودم. به زودی آنها مجبور خواهند شد تعداد نفرات پرسنل خود را افزایش دهند.

من می توانم افرادی که برای تجارت این ورزش کار می‌کنند را درک کنم زیرا آنها می توانند بگویند که در حال امضای قراردادهای طولانی مدت هستند و ظاهراً این باعث می شود شرکتی که آنها برایش کار می کنند پول بسیار بیشتری بدست آورد.

اما بدون هیچ گونه تردیدی من به برگزاری 18 مسابقه پایبند هستم، به دلیل این است که ما نمی دانیم قراردادها روی کاغذ به چه اندازه بلند مدت هستند.

اکلستون فاش کرد که یکی از مسابقات جا افتاده شده در تقویم یعنی سنگاپور، در آستانه فسخ قرارداد خود با فرمول یک بوده است.

آنها با من تماس گرفتند و نظر من را پرسیدند،در جواب به آنها گفتم باید ببینند که شرایط چگونه پیش می رود پس فعلا به کار خود ادامه و به قرارداد پایبند باشند.

پیست میامی

برنی اکلستون: این دیوانه کننده است که فرمولی یک را در آمریکا اداره کنید.

با توجه به اینکه مالکان فرمول یک این ورزش را به سمت آمریکا ترویج و همچنین تقویم مسابقات را گسترش می‌دهند تا مسابقات جدید در میامی و لاس‌وگاس را برگزار شود،
اکلستون گفت که هرگز اجازه نمی‌داد تحت نظارت او چنین اقدام هایی انجام شود.

پیست آستین

میتوانید مسابقه هایی که در آمریکا برگزار می‌شوند را ببینید آیا تلاش بر این است که فقط فرمولی یک دیده شود ؟

حداقل من که اینطور فکر میکنم ، تمام تمرین ها و مسابقه ها را تماشا و بعد از آن فکر می‌کنم که آیا ما سعی می‌کنیم فرمول یک را نشان دهیم یا چیزهای دیگر.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *