اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳

اوتمار سافناوئر:نابرابری دخل و خرج تیم ها باعث اختلاف فاحش میان آنها شده است!

اوتمار سافناوئر، رئیس سابق تیم فرمول یک آلپین، می‌گوید که اختلاف فاحش میان تیم های پایین جدولی و بالای جدولی نتیجه نابرابری‌هایی است که در سقف هزینه های اهدایی وجود دارد.

در حالی که معرفی محدودیت سقف بودجه برای تیم ها از فصل 2021 به بعد به فشرده سازی فاصله میان تیم ها کمک کرده است، اما با این حال، همیشه اختلاف فاحشی میان تیم هایی که در رده های پایین ترنسبت به آنهایی که بالای جدول هستند وجود داشته است. اوتمار سافناوئر در این باره نظراتی ارائه داده است.

همانطور که مشاهده می شود پنج تیم برتر، متشکل از ردبول، فراری، مک لارن، استون مارتین و مرسدس از تیم های پایین تر جدول فاصله بسیاری گرفته اند که به آنها کمک کرده است تا هر آخر هفته توانایی کسب امتیاز داشته باشند.

از آنجایی که همه تیم‌ها به محدودیت‌های سقف هزینه یکسان محدود شده‌اند، این شکاف باعث ایجاد تنش هایی در مورد دلایل آن شده است. سافناوئر، رئیس سابق تیم آلپین و استون مارتین فکر می‌کند که عواملی دیگر من جمله هزینه های اهدایی فرمول یک در پایان هر فصل به تیم ها وجود دارد که در آغاز این تنش ها بی تاثیر نبوده است.

اوتمار سافناوئر از معایب فرمول یک میگوید

اوتمار سافناوئر در یک رویداد برای تبلیغاتی هنگامی که از او درباره شرایط فعلی فرمول یک پرسیده شد، گفت: “چند علت وجود دارد که می‌توانم به آنها فکر کنم. زیرا اینها باعث ایجاد فاصله و اختلاف میان تیم ها شده است”

“یکی از آنها که من تجربه کردم، این است که تیم هایی هستند که در ساختار سقف هزینه کار بهتری انجام داده اند. آنها می توانند 10-15 میلیون دلار بیشتر از برخی دیگر خرج کنند، و باید به خاطر داشته باشید که این در حاشیه هزینه های تیم ها است.

“هنگامی که 15 میلیون دلار بیشتر که دارید، به دلیل نحوه سازماندهی خوب خود، می توانید استعدادهای بیشتری جذب کنید، یا می توانید آزمایش های دیگری انجام دهید که سایرتیم ها نمی توانند انجام دهند.

بعلاوه، اگرچه یک سقف هزینه OpEx (هزینه عملیاتی) و یک سقف هزینه CapEx (سقف بودجه سالیانه) وجود دارد، من فکر می کنم درباره CapEx، ما به طور ناخواسته برخی از نابرابری ها را از بین بردیم.

ابزارهایی وجود دارد که تیم های بزرگتر در اختیار دارند و کوچکترها اکنون در تلاش هستند تا هم اکنون به آنها دست یابند. و این بسیار زمان می برد، زیرا در طول چهار سال گذشته اختلاف مخارج تیم ها در حدود 36 میلیون دلار بود.

اوتمار سافناوئر مدیر سابق تیم آلپین بود

به یاد دارم که در آلپین با این موضوع روبرو شدیم. ما نمی توانستیم چیزی را که می خواستیم بخریم، مجبور بودیم به مرور این کار را انجام دهیم. و تیم‌های بزرگ، وقتی می‌دانستند سقف هزینه‌ها در راه است، چون پول بیشتری در اختیار داشتند، همه چیز را در اسرع وقت می‌خریدند.”

سافناوئر گفت که جنبه‌هایی از عملکرد حیاتی خودرو وجود دارد که به میزان خرج کردن تیم ها مروبط است و در این صورت تیم های کوچک تر برای نزدیک کردن فاصله با دیگران تقلا می کنند.

او گفت: “من برای شما یک مثال می زنم. برخی از تیم‌ها برنامه هایی را اجرا می‌کنند که شفاف هستند، بنابراین شما می‌توانید جریان مالی آنها را ببینید، در حالی که برخی دیگر اینطور نیستند و از قبل به فکر بوده و در همه موارد پیشگام هستند. و هیچ تیمی از آنها خبر ندارد.”

“به عنوان یک مثال کوچک، وقتی با مسئولان بخش آیرودینامیک‌ تیم [آلپین] صحبت می‌کردم، آنها گفتند: ما به یک فلور جدید نیاز داریم، اما ما تازه به فکر تهیه آن بودیم در حالی که بسیاری از تیم ها آن را از قبل در اختیار داشتند. “

اوتمار سافناوئر همچنین فکر می کند که یک جنبه کاملاً خارج از سقف هزینه نیز در عملکرد تیم ها مهم است و آن هم استعداد رانندگی است.

لوییس همیلتون راننده مرسدس

او افزود: “توتو وولف همیشه این را می گوید، بهترین راننده ها می خواهند در بهترین تیم ها حضور داشته باشند و راننده سریع نمی خواهد تا در پایین جدول تقلا کند. این باعث می شود تا استعداد ها جذب تیم های بزرگ شده و در این زمینه نیز به تیم های کوچک تر آسیب برسد.”

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *