اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳

رسمی:با تایید ردبول آدرین نیوی این تیم را از سال آینده ترک خواهد کرد!

تیم ردبول ریسینگ تایید کرده است که آدرین نیوی، سر مهندس بخش آیرودینامیک، این تیم را در آغاز سال آینده ترک خواهد کرد. اما این نخبه انگلیسی تا پایان فصل جاری موظف است تا وظیفه خود را انجام دهد و تیم را در مسابقات همراهی کند.

به دنبال گمانه زنی های شدید در مورد آینده مدیر فنی ردبول که در میان جنجال هایی که پیرامون کریستین هورنر، مدیر تیم وجود داشت، تیم مستقر در میلتون کینز نهایتا در روز سه شنبه اعلام کرد که آدرین نیوی این تیم را پس از سالیان سال همکاری ترک خواهد کرد.

ردبول در بیانیه‌ای اعلام کرد که زمان حضور نیوی در این تیم در سه ماهه اول سال آینده به پایان می‌رسد و همچنین او در مسابقه‌های خاصی در طول فصل ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد.

آدرین نیوی مهندس ارشد ردبول

ردبول تصریح کرد که با وجود ترک تیم فرمول یک، نیوی به کار بر روی پروژه هایپرکار جاده ای RB17 ردبول که قرار است در ماه جولای در گودوود رونمایی شود، ادامه خواهد داد.

این تیم اعلام داشت: “آدرین نیوی وظایف خود در فرمول یک ترک خواهد کرد تا نهایتا بر توسعه نهایی و تحویل اولین هایپرکار ردبول، RB17 متمرکز شود. او تا زمان تکمیل آن درگیر و متعهد به این پروژه هیجان انگیز خواهد بود.

نیوی از سال 2006 بخشی از تیم فرمول یک ردبول بوده و نقش مهمی در کمک به این تیم در کسب هفت عنوان قهرمانی رانندگان و شش عنوان قهرمانی سازندگان داشته است.

مشخص نیست که آیا این مرد ریتانیایی تصمیم قطعی در مورد مراحل بعدی زندگی حرفه ای خود گرفته است یا خیر، اما او به شدت با فراری در ارتباط بوده است، فراری مشتاق است او را به عنوان بخشی از تلاش خود برای بازگشت به بهترین رده ها جذب کند اما از سوی دیگر استون مارتین و مرسدس نیز رقبای بزرگ فراری بر سر جذب این نابغه انگلیسی هستند.

نیوی در مورد تصمیم خود برای ترک ردبول گفت که احساس می کند اکنون زمان مناسبی برای ترک وظایف خود در ردبول ریسینگ است.

او گفت: “از زمانی که پسر جوانی بودم، می‌خواستم طراح خودروهای سریع باشم. رویای من این بود که در فرمول یک مهندس شوم و به اندازه کافی خوش شانس بودم که این رویا را به واقعیت تبدیل کردم. برای تقریباً دو دهه افتخار بزرگی برای من بوده است که نقشی کلیدی ای در پیشرفت ردبول از یک تیم تازه‌وارد به یک قهرمان جهان داشته ام.”

خودروی RB20 ساخته دست آدرین نیوی

“با این حال، احساس می‌کنم اکنون زمان مناسبی است تا وظیفه ام را به دیگران بسپارم و به دنبال چالش‌های جدیدی برای خودم باشم. در این میان، مراحل نهایی توسعه RB17 در راه است، بنابراین برای باقی‌مانده زمانی که در تیم هستم، تمام تمرکز من روی آن خواهد بود.”

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول ریسینگ نیز از نظراتی که آدرین نیوی در دوران حضورش در تیم ارائه کرده بود، قدردانی کرد، او گفت که میراث نیوی در ردبول برای سالیان سال باقی خواهد ماند.

او گفت: “همه بهترین لحظات ما در 20 سال گذشته به دست تلاش های آدرین رقم خورده اند.”

“دید باز و درخشش او به ما کمک کرد تا در 20 فصل گذشته به 13 عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم. توانایی استثنایی او در مفهوم سازی فراتر از فرمول یک و الهام گرفتن بیشتر در طراحی اتومبیل های مسابقه ای، استعداد قابل توجه او در پذیرش تغییرات و یافتن پربارترین بخش های قوانین برای تمرکز، و اراده بی امان او برای پیروزی به ردبول کمک کرده است. من فکر می کند تبدیل شدن به چنین تیم قدرتمندی را حتی دیتریش ماتشیتز فقید نیز نمی توانست تصور کند.”

“بیش از همه، 19 سال گذشته با آدرین بسیار سرگرم کننده بوده است. برای من، زمانی که آدرین به ردبول پیوست، او از قبل یک طراح فوق ستاره بود. دو دهه و 13 قهرمانی حاصل از همکاری ما سال ها در یاد ها باقی خواهد ماند.”

کریستین هورنر و آدرین نیوی

“او همچنین دوست من و کسی است که برای همه چیزهایی که در شراکت ما به ارمغان آورده است، همیشه از او سپاسگزار خواهم بود. میراثی که او از خود به جا می گذارد، در سالن های میلتون کینز و هایپرکار RB17 منعکس خواهد شد.”

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *