مرداد ۳, ۱۴۰۳

بررسی بروزرسانی های اخیر خودروی W15 مرسدس در جایزه بزرگ میامی

مرسدس در آخر هفته گذشته در میامی، بخشی از به روزرسانی های برنامه یریزی شده خود را بر روی W15 قرار داد. این به روزرسانی ها شامل یک فلور(کفی) و لبه فلور بوده است که تمامی این به روزرسانی ها برای استخراج حداکثر از عملکرد W15 بر روی خودرو اعمال شدند.

پس از یک دوره آزمایش شرده در مسابقه های گذشته، مرسدس فکر می کند که در نهایت در مسیر مناسب برای ارتقا عملکرد خودرو خود قرار گرفته است.

مدیر تیم یعنی توتو وولف ماههای سخت اخیر را روز های یادگیری دردناک خوانده است ، اما احساس می کند که اوضاع در حال پیشرفت است زیرا او می گوید که تیمش در با رفع مشکلات عمده خودرو هم اکنون در فکر توسعه و ارتقای آن است.

لبه فلور مرسدس

وی در مصاحبه با نشریه Motorsport گفت: “دفتر طراحی همیشه فعال است. تیم مسابقه کار خوبی را انجام داده است ، بنابراین همه افراد کارخانه بهترین کار خود را انجام می دهند تا ما بتوانیم در اسرع وقت، قطعات جدید را بر روی خودرو قرار دهیم که می تواند بسیار مفید باشد.

“بخشی از ارتقا های ما در میامی رونمایی شد، ما نیاز به مدیریت جریان هوا در کف و کناره های خودرو داشتیم تا بتوانیم هوا را در بهترین شرایط ممکن به دیفیوزر بفرستیم. این تغییرات ممکن است قابل مشاهده نباشد اما مشخص است که  تاثیر خود را در رانندگی و سرعت خودرو گذاشته اند.”

کاور موتور و سیستم کولینگ مرسدس

با بروزرسانی های مرسدس اکنون می توانید ببینید که لبه فلور خودرو بجای دو بر آمدگی، پنج تا دارد و بسیار رویکرد تهاجمی دارد، این قطعات باعث تغییر رفتار هوا در قسمت مربوطه شده و بجای اینکه جریان هوا را مانند گذشته قطع کنند آن را هدایت کرده و به محلی مناسب انتقال می دهند.

علاوه بر تغییرات در کف خودرو، مرسدس نیز چند مورد خاص و کوچک را در میامی امتحان کرد. این موارد شامل یک فلپ بالایی بال جلو با وتر کوتاه تر برای کمک به تعادل خودرو در پیچ های سریع و تولید درگ کمتر است.

از سوی دیگر، برای کمک کردن به خنک سازی پاوریونیت مرسدس خروجی های آبششی را بزرگتر کرده و آنها را تا قسمت پایینی کاور موتور امتداد داده است.

بال های جلو خودروی مرسدس

در مقایسه با مرسدس، ردبول در این باره با ایجاد ورودی های هوا در انتهای هیلو خود باعث شد تا خروجی های آبششی بر روی کاور موتور کاهش یابند که این رویکرد خود باعث کاهش درگ و بالا بردن بازده آیرودینامیکی خودرو می شود. بجای این خروجی ها چند حفره بزرگ بر روی قسمت بالایی کاور موتور ایجاد شده و هوای خروجی از محفظه موتور را مستقیما به بال عقب و بیم وینگ های می فرستد.

اکنون باید دید که علیرغم تمامی مشکلاتی که مرسدس از اوایل فصل با آنها دست و پنجه نرم می کرده است. این تیم با اعمال به روزرسانی های خود به چه جایگاهی خواهد رسید. باید توجه داشت که این تیم در 6 مسابقه سپری شده بسیاری از مشکلات خود را حل کرده است.

مرسدس در بحرین با مشکل فنی و دمای بالای موتور دست و پنجه نرم می کرد که توانست آن را پس از 3 مسابقه رفع کند، پس از آن مشکلات این تیم در پیچ های پر سرعت در جده نمایان شد، مشخص شد که W15 در ارائه عملکرد یکسان و با ثبات در انواع پیچ ها مشکل اساسی دارد که این مشکل نیز در سوزوکا و چین با آزمایشات متعدد و سخت رفع شد.

خودروی مرسدس در میامی

همچنین این تیم با مشکل بانسینگ یا همان بالا پریدن خودرو دست و پنجه نرم می کرد که باعث می شد تا راننده هیچ اطمینانی به خودرو نداشته باشد و به سرعت کمی در مستقیمی ها دست یابد که این مشکل نیز در میامی به نظر می رسد که حل شده است.

از سوی دیگر وولف و مهندسان تیم از ابتدای فصل معتقد بودند که خودرو پتانسیل بالایی دارد که بدون هیچ بروزرسانی خاصی میتواند آزاد شود که تنها نیاز به درک و شناخت کافی از قطعاتی نیاز دارد که مرسدس آنها را جدیدا برای فصل جاری تولید کرده است.

با نگاهی به عملکرد مرسدس در 6 مسابقه گذشته می توان دریافت که این تیم با حل مشکلاتی که ذکر شد توانسته تا خودرویی با ثبات تر و سریع تری را روانه پیست کند. انتظار می رود تا مرسدس با گذشت هرچه بیشتر زمان، می تواند به نقاط و عملکرد شیرینی در W15 دست یابد.

مرسدس در میامی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *