مرداد ۳, ۱۴۰۳

گرندپری هلند، بررسی اجمالی به روزرسانی ها و تغییرات تیم ها

گرندپری هلند جایگاه به روزرسانی تیم های بسیاری بود که در مقاله زیر به بررسی اجمالی برخی از مهم ترین آنها خواهیم پرداخت.

آستون مارتین در گرندپری گذشته، با آوردن بسته به روزرسانی های جدید برای خودروی AMR23 توانست زمان زیادی بدست بیاورد و دوباره خود را به عنوان مدعی مقام دومی فصل معرفی کند.

آنچه که در تصاویر مشخص است، یک سازه جدید در ساختار زیر عقب خودرو با حالت یک باله کوچک و پاپیونی است که قطعا در ارتباط با تغییرات دیگری که در قسمت عقب خودرو ایجاد شده است بر روی خودرو نصب شده است.

بررسی به روزرسانی استون مارتین در گرندپری هلند

در حالی آستون مارتین با این قطعه جدید در مسابقه شرکت نکرد اما نمی توان معرفی چنین قطعه ای را بی اهمیت جلوه داد.

زیرا تیم برای بدست آوردن زمان برای رقابت هر چه بیشتر با رقبا تلاش بسیاری کرده است و به طور حتم این قطعه نیز باید یک مزیت مشخص داشته باشد.

در این رابطه تیم آستون مارتین با معرفی این وینگلت جدید مجبور شد تا تجهیزات پیت خود از جمله جک بالابر عقب خود را از نو طراحی کند که از نمونه به روزرسانی شده این قطعات در زندفورت استفاده شد.

جک معمولا یک قطعه برای استفاده از زیر خودرو برای بالا آوردن خودرو از سطح زمین است که به منظور تعویض لاستیک و یا… صورت میگیرد.

با این حال اگر یک جک عادی با طرح جدید استفاده میشد باعث شکسته شدن آن قسمت میشد، اتفاقی که در تمرین گرندپری هلند اتفاق افتاد و شاید این یکی از دلایلی است که تیم تصمیم گرفت با آن مسابقه ندهد.

برای جلوگیری از آسیب مجدد به باله، تیم تصمیم به باز طراحی جک بالابر عقب خودرو گرفت تا از آسیب مجدد به آن قسمت هنگام توقف خودرو جلوگیری کند.

فرم جدید جک در گرندپری هلندتفاوت به روزرسانی جدید در گرندپری هلند با نمونه قبلی

حال باید دید با توجه به سرمایه گذاری ها در قسمت باله و طراحی مجدد جک، آیا بقیه تیم ها به فکر بررسی این طرح خواهند افتاد یا خیر؟

در بسته به روزرسانی های آستون مارتین در هلند که شامل فلور و فنس های کف خودرو بود، تیم مجبور به اعمال تغییراتی در قسمت های بدنه و کاور موتور خودرو نیز شد.

همچنین تغییراتی در قسمت انتهای ستون فقرات خودرو نشانگر قرار گیری یک خنک کنده جدید، یک باله جدید و طراحی زیر قسمت خنک کننده است که اکنون به حالت یک سطح صاف در آمده است.

به روزرسانی های استون مارتین در گرندپری هلند

تغییرات خودروی مرسدس

مرسدس نیز با تغییرات کوچکی در W14 پا به میدان گذاشت که قسمتی از این به روزسانی ها یک عضو مهم در ادامه توسعه خودرو در طول فصل برای این تیم بوده است.

قسمت لبه فلور خودرو در طول فصل بار ها تغییر یافته است زیرا تیم آن را با نحوه عملکرد به روزرسانی های جدید خود بهینه میکند تا تعادل کلی خودرو را حفظ کند.

این تیم قبلا قسمت بر آمده لبه فلور خود را در بلژیک حذف کرده بود که در گرندپری هلند با استفاده دوباره از این طرح، نهایتا آن تعداد را از سه به دو کاهش داد،

بر آمدگی را بلند تر کرد و طول آن را کاهش داد. همچنین یک روکش فلزی نیز به این قسمت اضافه کرد.

تغییرات کوچکی نیز در قسمت نگهدارنده آینه نیز صورت گرفته است که به دلیل هدایت بهتر جریان هوا به سمت عقب خودرو تشکیل شده است.

همچنین مرسدس برای کمک هر چه بیشتر به تعادل خودرو و تعامل هرچه بیشتر میان دیفیوزر و بال عقب خودرو، حالت جدیدی از بیم وینگ ها را بر روی خودروی خود آزمایش کرد.

تغییر طراحی هاس

هاس یک بال جلوی جدید را در گرندپری هلند معرفی کرد که دارای تعدادی ویژگی جالب بود. هم از نظر تداوم توسعه و هم از نظر تغییر جهت که توسط توسعه دیده شده در تیم های دیگر ایجاد شده است.

واضح‌ترین تفاوت، تغییر تعداد براکت‌های جداکننده شکاف بین فلپ سوم و چهارم، با کاهش از پنج به چهار است، زیرا هاس به دنبال استفاده مؤثر از خواص آیرودینامیکی آن است.

بال جلو جدید

این طرحی است که برای اولین بار از مرسدس در گرندپری ایالات متحده در سال 2022 دیدیم، اما پیکان های نقره ای درباره سؤالاتی که در مورد قانونی بودن آن وجود داشت، پاسخی نیافتند.

اما با توجه به تغییر موضع FIA نسبت به استفاده آیرودینامیکی از این جداکننده‌ها، فراری از طراحی مشابهی در شروع فصل جاری استفاده کرد و هاس آنها را به بال جلویی خود در موناکو اضافه کرد.

این تیم همچنین یک قسمت جدید بین فلپ دوم و سوم نصب کرده است تا به ثبات و پایداری بال کمک کند.

همچنین بال جلوی جدید دارای طراحی دیگری است که برای اولین بار در مرسدس دیده شد،

هاس با استفاده از فلپ نیمه جدا شده و اتصال صفحه انتهایی در دو فلپ عقب درست مانند مرسدس، نوک فلپ کمی به داخل حالت داده می شود و از براکت های فلزی برای اتصال آنها به صفحه انتهایی استفاده می شود.

هاس همچنین دو بال نصب شده در بالای این فلپ ها را نیز حفظ کرده است، اما احتمالاً تغییرات بسیاری را برای ارتباط با تغییرات جدید خود انجام داده است.

همچنین تغییراتی در شکل فلپ ها، هم در بخش میانی و هم در جایی که به کناره دماغه خودرو متصل می شوند نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *