مرداد ۳, ۱۴۰۳

مکلارن برای رفع مشکل درگ بالای خودروی فصل 2023 خود چه تغییراتی اعمال کرده است؟

با معرفی بروزرسانی هایی که مکلارن در گرندپری اتریش معرفی کرد، این تیم توانست خود را به تیم های بالای جدول نزدیک کند و به عملکرد خوبی دست یابد. اما این به آن معنا نیست که آنها تمامی مشکلات خودروی خود را برطرف کرده باشند.

 به تحلیل Motorsport.com در واقع، یکی از چالش‌های اصلی که تیم با آن مواجه است. بهبود راندمان آیرودینامیکی MCL60 است. به همین دلیل خودروی مکلارن در گرندپری ایتالیا، عملکرد بسیار متفاوتی را ارائه کرد، زیرا پیست مونزا مهد سرعت در مسیر های مستقیم است.

مکلارن نیز که با یک نقطه ضعف بزرگ که در پیست هایی با شدت داونفورس پایین مانند اسپا که آنجا نیز نتایج خوبی نصیب این تیم نشد و اهمیت سرعت خودرو در مسیر های مستقیم خود را نشان میداد پا به مونزا گذاشت.

خودروی mcl60 مکلارن

واضح بود که اگر تیم می‌خواهد در مونزا شانس مبارزه برای امتیاز داشته باشد، باید مجموعه دیگری از بروزرسانی ها را بر روی خودروی خود تست کند. اکثر رقبای مک لارن تلاش خود را بر روی طراحی سفارشی بال عقب برای چالش های منحصر به فرد مونزا متمرکز کردند.

 در حالی که مک لارن نیز طراحی مخصوصی برای بال عقب خود در مونزا معرفی کرد، از زمان خود در حین تمرین های آزاد نیز برای جمع‌آوری داده‌های جانبی در مورد یک نوع دیگر از داونفورس استفاده کرد که ممکن است در آینده فصل مفید باشد.

 

 طراحی خودروی اسکار پیاستری در تمرین اول، که نسبت به خودروی نوریس فضای کمتری را در کنار بال عقب اشغال می‌کرد. و همچنین طراحی بیم وینگ هایی که نسبت به خودروی نوریس از شدت بارگذاری (Load) بیشتری برخوردار بود.

بال عقب مکلارن

خودروی نوریس که با بیم وینگ مسطح تر و با پیکربندی باله عقب با داونفورس بیشتر مجهز شد که دارای یک صفحه اصلی قاشقی شکل و یک فلاپ بالایی بود که بر روی لبه عقب تراشیده شده بود و یک گودی ایجاد کرده بود.

 

جالب است که مکلارن گوشه انتهایی بالای بال خود را به یک قسمت انتهایی و نوک تیز مجهز کرد. که این طرح قبلاً و برای اولین بار توسط آلپین در فصل 2022 و به طور گسترده تر توسط مرسدس به کار گرفته شده بود.

جدا از تغییرات بال ها، مک لارن چند ترفند دیگر در آستین خود داشت تا به بهبود کارایی MCL60 کمک کند، در جلوی خودرو، تغییر ظریفی در ورودی کانال ترمز ایجاد شد و شکل آن در قسمت بالایی تغییر کرد تا جریان هوای خروجی در اطراف عناصر سیستم تعلیق را بهبود یابد.

تغییرات ترمز مکلارن

این تغییر همچنین جریان هوایی که از لاستیک جلو عبور میکند را نیز اصلاح میکند. بنابراین در نظر گرفتن جریان پایین دست نیز معیار مهمی است. با این حال، عمل متعادل کننده ای که باید هنگام طراحی این اجزا انجام شود، همچنان عملکرد خنک کننده ترمز کافی را ارائه می دهد.

حال با توجه به اینکه این تیم با وجود ایجاد تغییراتی در خودروی خود و کاهش درگ در گرندپری ایتالیا عملکرد آنچنان خوبی از خود ارائه نداد. باید دید که آیا این تغییرات در مسابقات آینده به سود مکلارن خواهند بود یا خیر.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *