مرداد ۵, ۱۴۰۳

بررسی تغییرات و بروزرسانی وضعیت تیم ها در روز اول گرندپری ژاپن

تیم ها برای شرکت در روز اول گرندپری ژاپن آماده می شوند و بسیاری از آنها تغییراتی را در خودروی خود ایجاد کرده اند. حال با تحلیل و بررسی نشریه Motorsport.com با استفاده از تصاویری که از گاراژ تیم ها منتشر شده اند همراه می شویم و به جزئیات بیشتری در این رابطه خواهیم پرداخت.

ردبول ریسینگ در گرندپری ژاپن

در اولین تصویر، با خودروی RB19 ردبول مواجه میشویم، با مشاهده دقیق به قسمت زیرین خودرو متوجه پیچ و خم های بسیاری که در فلور وجود دارد می شویم. همچنین تغییراتی که ردبول در آخر هفته گذشته در قسمت لبه فلور برای خودروی خود به پیست آورد نیز دوباره به روی خودرو بازگشته اند.

آلپین در گرندپری ژاپن

در مقایسه با قسمت کفی خودروی ردبول، تصویر بالا که نشان دهنده قسمت زیرین و فلور خودروی A523 آلپین است، نشان دهنده تفاوت های بسیاری در عملکرد و فلسفه خودرو وجود دارد و واضحا آلپین از طرح مستقلی برای خودروی خود استفاده می کند.

خودروی ویلیامز نیز برای افزایش عملکرد و تاثر DRS خود از یک فلپ بالایی بزرگ در باله عقب خود استفاده می کند که این رویکرد، با توجه به نقطه قوت خودروی FW45 در مسیر های مستقیم و نهایت سرعت، نشان دهنده تمرکز تیم ویلیامز برای بدست آوردن زمان بیشتری در مسیر های مستقیمی پیست سوزوکا است.

ویلیامز در گرندپری ژاپن

همچنین ویلیامز در قسمت بالای جلوی خودرو نیز تغییراتی را تنها برای خودروی الکس آلبون به سوزوکا آورده است که دارای قسمت متحرک گسترده تری نسبت به گذشته است. اما نکته جالب و سردرگم کننده ای که وجود دارد این است که با وجه به قوانین انعطاف پذیری جدید فیا از گرندپری سنگاپور به بعد، تیم ها مانور های بیشتری بر روی این قسمت ها انجام می دهند، همانطور که در سنگاپور نیز بال جلوی بسیاری از تیم ها حالت متحرکی داشت.

بال جلوی جدید در گرندپری ژاپن

آستون مارتین نیز از یک قطعه جدید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکان های قسمت عقب خودرو استفاده می کند که میتواند بدلیل تغییراتی که در قوانین مربوط به اعطاف پذیری بال عقب خودرو در یادداشت شماره 18 داده شده است باشد. همچنین این تیم، قسمت جدیدی را که در گذشته بر روی قسمت جک خودرو اعمال کرده بود نیز حذف کرده است.

با توجه به قسمت پایینی داکت های ترمز عقب، می توان به هدایت کننده ها جدیدی برخورد کرد که به جریان هوایی که از لبه فلور هدایت می شوند کمک میکند تا به خوبی از لاستیک های عقب عبور کنند و مصرف لاستیک را تا حد ممکن کم کند.

آستون مارتین در گرندپری ژاپن

تصاویری که از خودروی MCL60 مکلارن در گاراژ این تیم در پیست سوزوکا منتشر شده است، دید وسیعی را در مورد ساختار سیستم تعلیق عقب این خودرو به ما می دهد، گفتنی است که مکلارن برای افزایش پایداری قسمت انتهایی خودروی خود، تغییرات کوچکی را در این قسمت اعمال کرده است.

مکلارن در گرندپری ژاپن

مرسدس نیز با تغییرات کوچکی در قسمت جلو و عقب خودروی W14 خود پا به پیست گذاشته است. تغییراتی که در فلپ بالایی بال جلوی این تیم ایجاد شده است، که در جهت کاهش درگ خودرو و حفظ و افزایش میزان دانفورس خودرو در قسمت جلویی بوده است.

مرسدس در گرندپری ژاپن

درگیر تغییر مرسدس، یک بال عقب جدید برای خودروی راسل است که از ساختار جدید و متفاوتی نسبت به بال های گذشته مرسدس دارد، مرسدس این بال را در تمرین اول ژاپن فقط برای خودروی راسل استفاده کرد و لوئیس همیلتون از بال عقب متفاوتی با سطح دانفورس کمتری استفاده می کرد.

حال باید دید که مرسدس در صورت مثبت بودن عملکرد بال عقب جدید راسل، از آن بر روی خودروی همیلتون نیز استفاده خواهد کرد و یا برای کنترل و مصرف بهینه بودجه، تنها با قرار دادن بال جدید بر روی یک خودرو به کار خود ادامه خواهد داد.

بال عقب راسل در گرندپری ژاپن

لازم به ذکر است که فراری نیز از یک فلور جدید بر روی خودروی چارلز لکلرک استفاده خواهد کرد که ریشه در مسیر توسعه خودروی فصل آینده خواهد داشت.

همچنین این تیم تغییرات کوچکی را در فلپ های بال جلو خود ایجاد کرده است.

فراری در گرندپری سنگاپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *