مرداد ۳, ۱۴۰۳

قانون جدید و عجیب فیا برای فرمول یک

فیا و فرمول یک

در آیین نامه بین المللی فیا ، این هیئت حداکثر جریمه یک فرد در فرمول یک را از 250000 یورو به یک میلیون یورو افزایش داده است.
این افزایش به این دلیل انجام شده است که حداکثر جریمه فیا در مقررات مختلف در 12 سال گذشته تغییری نکرده است و طبق اعلام فیا نیازهای فعلی موتور اسپورت را بر طرف نمی کند.

جورج راسل و مدیر انجمن رانندگان، احساس می کند که چهار برابر شدن حداکثر جریمه فیا مسخره است، زیرا برخی رانندگان اغلب دستمزدی نزدیک به این مبلغ ندارند.


او پیش جایزه بزرگ آستین آمریکا گفت:

فکر می‌ کنم خیلی مسخره است که یک راننده یک میلیون یورو جریمه شود.
در اولین سال حضورم در فرمول یک، مبلغ حقوقم پنج رقمی و در واقع در همان سال اول مبلغی شش رقمی، برای پرداخت هزینه پروازها و پرداخت هزینه دستیار را از دست دادم.  این مبلغ تعیین شده برای جریمه را تقربیا 25% رانندگان می توانند به راحتی پرداخت کنند.

ما کاری را انجام می دهیم که دوست داریم، بنابراین از این موضوع شکایت نمی کنیم. شما راننده ای را در نظر بگیرید که در یک سال باید بیش از صد هزار یورو خرج سرمایه گذاری بکند و شما او را یک میلیون جریمه می کنید؟ بسیار عجیب است.

جورج راسل راننده فرمول یک و تیم  مرسدس

راسل می گوید رانندگان از فیا درخواست کردند شفاف سازی بیشتری در مورد محل استفاده از پول جریمه های آنها داشته باشد.
او در جواب به این سوال که آیا این موضوع دوباره در جلسه توجیهی رانندگان در روز جمعه مطرح خواهد شد، گفت :
حتما ، در این مورد شکی نیست.
ما فقط شفافیت و توافق می‌ خواهیم. به نظر من جریمه‌ ها از کنترل خارج شده‌اند. مکس ورستپن به خاطر دست زدن به ماشین 50000 یورو جریمه شد. لوییس همیلتون نیز در قطر 50000 یورو به خاطر راه رفتن در پیست هنگام برگزاری مسابقه جریمه شده است.

به نظر می رسد این جریمه ها از حد عادی در حال خارج شدن هستند. وقتی اتفاقات بزرگ جهانی در حال وقوع است و فقر زیادی در سراسر جهان وجود دارد، چگونه یک فدراسیون می تواند این مقدار جریمه ها را تعیین کند؟

او افزود ما قبلا از فیا درخواست کرده بودیم که برای ما مشخص کند پول جریمه ها در کجا استفاده می شود و و در چه زمینه هایی خرج می شود . باید دوباره در میان مردم سرمایه گذاری شود، اما تاکنون هیچ جوابی درباره اینکه این جریمه ها در کجا خرج می شوند، دریافت نکرده ایم.

اگر واقعا معتقدند که جریمه یک میلیون یورویی ارزشمند است و قرار است دوباره در این ورزش سرمایه گذاری شود، شاید برخی رانندگانی که دستمزد زیادی دریافت می کنند از پرداخت جریمه خوشحال باشند. اما به نظر کمی زشت و نامناسب است.

رانندگان فرمول یک در کنفرانس روز پنج‌شنبه فیا، به نظر می رسید برای اولین از طریق رسانه‌ ها در مورد افزایش جریمه خبر دار شده اند و دنیل ریکاردو آن را ترسناک توصیف کرد.

مکس ورستپن نیز با کنایه گفت:

اگر دست زدن به بال عقب 50 هزار یورو جریمه دارد ، پس من می خواهم بدانم با دست زدن به کجا یک میلیون یورو جریمه می شویم.

او افزود:
وقتی صحبت از چنین موضوعاتی می شود، باید به این نیز فکر کنیم که این جریمه ها باعث می شود آنهایی که دارند نگاه می کنند، چه فکری با خود کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *