مرداد ۳, ۱۴۰۳

مک لارن: میزان مصرف لاستیک، عامل اصلی فاصله ردبول با بقیه تیم ها است!

مک لارن و ردبول در گرندپری برزیل 2023

تیم مک لارن معتقد است میزان مصرف لاستیک، مشخصه ای است که ردبول خود را در آن از بقیه جدا می کند!

لندو نوریس راننده تیم مک لارن در تعیین خط مسابقه سرعتی برزیل به پول پوزیشن دست یافت و در همان مسابقه پس از مکس ورستپن، راننده ردبول ریسینگ دوم شد و این نتیجه در مسابقه اصلی و بعد از درخشش نوریس برای بار دوم تکرار شد.

هنگامی که مکس ورستپن ۱۷ امین پیروزی فصل خود را بدست آورد، بقیه تیم ها بجز لندو نوریس با فاصله ای نزدیک به ۳۰ ثانیه پس از او از خط پایان گذشتند. لندو نوریس تنها راننده‌ای بود که توانست به مرد هلندی نزدیک بماند و پس از انجام چند دور مشابه با راننده ردبول، مسابقه خود را تنها با فاصله ۸ ثانیه از ورستپن به پایان برساند.
اما همانطور که از زمان مسابقه می گذشت، به وضوح دیده می شد که نوریس در طول دوره های خود و به طور تدریجی از مکس ورستپن عقب می افتد.

او در این باره توضیح داد:
“من در 10-15 دور اول نسبت به مکس عقب نماندم، اما پس از آن نتوانستم پا به پای او حرکت کنم.”
مدیر مک لارن یعنی آندره‌ استلا اذعان داشت که در میان پیشرفت‌های چشمگیر مک لارن در این فصل که به ثابت‌ترین رقیب ردبول در مسابقات اخیر اخیر تبدیل شده است، مدیریت تایر تنها زمینه‌ای است که هنوز ردبول را از بقیه تیم ها متمایز میکند.
این مهندس ایتالیایی توضیح داد: “من فکر می کنم تفاوت عمدتاً در زمان دور زدن با لاستیک های کارکرده است. ما دیده‌ایم که در لاستیک‌های جدید می‌توانیم برای موقعیت با آنها بجنگیم.
اما به محض اینکه لاستیک ها تخریب می شوند، آنها عملکرد بهتری از خود نشان می دهند، با مدیریت لاستیک خوب خود از بقیه جدا می شوند.”

“پس از تخریب لاستیک ها ما حدود یک دهم ثانیه نسبت به آنها از دست می دهیم و این مقدار قابل توجهی است. بنابراین فکر می‌کنم در این لحظه آنها برتر هستند.”
این تیم در سال 2023 با ارتقاهای مختلف خود که به میزان مصرف لاستیک ها نیز کمک کرده است، جهشی بزرگ داشته است، اما باید منتظر ماند تا خودروی فصل بعد مک لارن در این زمینه تا چه مقدار پیشرفت خواهد کرد.
استلا افزود: “در جایی که فکر می کنیم تفاوت بزرگ ایجاد می شود، نمی توانیم کار زیادی با این خودرو انجام دهیم.
این خودرو با ارتقاء سنگاپور از نظر مدیریت لاستیک ها بهبود یافته است، اما به اندازه کافی برای رقابت با ردبول و به خصوص زمانی که افت کیفیت لاستیک ها بالا است، آماده نیست.”

“همچنین ما شاهد بودیم که برخی از خودروهای دیگر مانند مرسدس و فراری در این زمینه بسیار ضعیف شده اند.
استلا گفت که از میزان تلاش فراری و به مرسدس برای تحت کنترل نگه داشتن لاستیک ها در سائوپائولو برزیل شگفت زده شده است،”

جورج راسل و لوییس همیلتون در مسابقه برزیل 2023
جورج راسل و لوییس همیلتون در مسابقه برزیل 2023

او گفت: “این کمی تعجب آور است، زیرا برزیل جایی بود که انتظار می‌رفت مرسدس خوب باشد.
ما نمی‌دانیم که چرا این اتفاق افتاد. و حتی از سوی فراری، من انتظار داشتم فراری رقابتی تر باشد اما اینگونه نشد.”

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *