مرداد ۶, ۱۴۰۳

استون مارتین:در ابوظبی بر روی رقابت با مک لارن تمرکز نخواهیم کرد.

مایک کرک، مدیر تیم فرمول یک استون مارتین اظهار  داشت که آنها در مسابقه انتهایی فصل یعنی ابوظبی بر روی رقابت با مکلارن متمرکز نخواهند شد.

استون مارتین تا گرندپری آمریکا پس از آنکه رتبه خود در جدول رده بندی سازندگان  را به فراری و مرسدس واگذار کرد، در نهایت قافیه را به مک لارن نیز باخت و در رتبه پنجم جدول رده بندی قرار گرفت.

پس از کسب رتبه پنجم برای لنس استرول و رتبه هشتم برای فرناندو آلونسو در لاس وگاس، آنها فاصله را به 11 امتیاز کاهش داده اند و گفتین است تا پایان فصل اتها یک راند در ابوظبی باقی مانده است. کراک در پاسخ به این سوال که آیا تیمش استراتژی خود را برای شکست دادن مک لارن متمرکز خواهد کرد، گفت که آنها در نهایت باید بهترین نتایج را کسب کنند.

او گفت:

“برای من، اینجا در مقایسه با دو یا سه مسابقه قبل، چیزی تغییر نکرده است. ما فقط باید بر کارهایی را که میتوانیم انجام دهیم تمرکز کنیم.”

آستون مارتین با مکلارن رقابت میکند

اولین نکته این است که ما باید یک ماشین سریع در ابوظبی داشته باشیم، زیرا ما عقب تر از بقیه هستیم. بنابراین این نشان می دهد ما در موضع دفاع نیستیم، باید ایمن و مشخص به میدان برویم، بهترین کار را انجام دهیم و ببینیم نتیجه چه میشود.”

کراک این نظر را که تیم پس از ضعف مشهود در طی فصل اکنون دوباره راه خود را پیدا کرده است را کم اهمیت جلوه داد:

“ما قبلاً راه را گم نکرده بودیم. اما من فکر می کنم شاید متکبرانه باشد که بگوییم ما در بهترین فرم قرار داریم. بارها گفته ام که این ماشین ها خیلی پیچیده هستند. من فکر می کنم هنوز چیزهای زیادی جهتیادگیری برای ما وجود دارد. بنابراین من نمی گویم که ما به درجات بالا دست یافته ایم. اما باید اعتراف کرد امسال چیزهای زیادی یاد گرفتیم.”

گفتنی است که فرم خوب اخیر لانس استرول کمک شایانی به رقابت استون مارتین برای کسب رتبه چهارم سازندگان کرده است.

او  در لاس وگاس پس از اجتناب از شلوغی پیچ یک و کسب 10 رده در دور اول، اثر پنالتی پنج رده ای خود را خنثی کرد.

آستون مارتین در فصل جاری

کراک در پاسخ به سوالی که توسط موتور اسپورت در مورد عملکرد استرول در لاس وگاس پرسیده شد،

گفت: “مسابقه خوبی بود، همچنین برزیل نیز برای او مسابقه خوبی بود. من فکر می کنم نکته کلیدی امروز این است که درک خوبی از لاستیک ها و استراتژی داشته باشیم. همیشه برنامه این بود که کاری شبیه آنچه که در برزیل و لاس وگاس انجام دادیم انجام دهیم.”

“در ابتدا کمی شانس برای ایجاد موقعیت های متفاوت وجود داشت. وقتی به این نگاه می‌کنید که چه کسی لاستیک هارد بیشتری داشت و چه کسی کمتر، ب باید دقت داشت که تمامی کسانی که دو ست لاستیک هارد نداشتند به استثنای استبان اوکون، همگی از امتیاز خارج شدند.

کراک گفت که استرول پس از یک دوره ناامیدی اخیر که مسبب آنها مشکلات فنی و ناپایداری عملکرد بوده است به خویی توانسته تا اعتماد به نفس خود را بازیابد.

کراک گفت:

“آنچه که اتفاق می افتد این است که او شروع به کسب اعتماد به نفس می کند، نتایج در راه است، سپس شما اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید. خوب است که می بینم او لاستیک ها را خوب مدیریت می کند و سپس می تواند از برخی افراد عبور کند. بنابراین، من فکر می‌کنم، در مجموع، وقتی همه اینها را کنار هم بگذاری، نتایج  خوب حاصل می‌شود.»

 مایک کراک.آستون مارتین

او در مورد حادثه پیچ اول لاس وگاس آلونسو خاطرنشان کرد:

“او فقط گفت که از چسبندگی کم غافلگیر شد و دور خود چرخید، اما نمی‌دانم که این مربوط به روغن  بوده است یا گرد و غبار. این واقعاً بسیار مشکل بود. نمی دانم بعداً برای لندو نوریس چه اتفاقی افتاد، اما به نظر من چیزی شبیه به حادثه فرناندو بود. دمای لاستیک ها هنوز بسیار کم بود. و همانطور که مشخص بود بسیاری با این مورد مشکل داشتند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *