مرداد ۳, ۱۴۰۳

تیم ردبول از اینکه مرسدس بر روی ایده شکست خورده فصل گذشته خود پایبند ماند شگفت زده شد!

کریستین هورنر مدیر تیم ردبول ریسینگ در مصاحبات اخیر خود بیان کرده است که او و تیمش از اینکه مرسدس با وجود شکست خوردن ایده فصل 2022 خود همچنان برای فصل 2023 بر روی آن پایبند ماند تعجب کرده است.

پس از آنکه مرسدس و ردبول در یک رقابت جذاب در فصل 2021 به رقابت پرداختند اما با آغاز فصل 2022 و قوانین جدید مرسدس نتوانست خودرویی درخور رقابت با ردبول تولید کند. از سویی فراری نیز که شاید نزدیک ترین رقیب به ردبول شناخته میشد نیز خیلی زود در تقابل با ردبول شکست خورد.

درست در پایان فصل بود که مرسدس با کسب نتایج فوق العاده نوید یک فصل جذاب را برای سال 2023 می داد. همه بر این باور بودند که مرسدس با غلبه بر فراری به رقابت با ردبول در ابتدای فصل خواهد پرداخت اما خیلی زود و در اولین مسابقه مشخص شد که مرسدس و فراری هر دو از اهداف خود در طول زمستان فاصله گرفته اند.

مرسدس در فصل 2022

هر دو تیم در نهایت با فرا رسیدن نیم فصل اول 2023 به این باور رسیدند که طرح ها و کانسپت هایی که تاکنون داشته اند طرح های موفقی نیستند و به این درک دست یافتند که ردبول بهترین خودرو و فلسفه را در قوانین فعلی دارد.

اما کریستین هورنر مدیر تیم ردبول در مصاحبه ای اختصاصی در ابوظبی به Motorsport.com گفت که او و تیمش از اینکه مرسدس  نتوانست در طول زمستان به اهداف خود دست یابد شگفت زده شده اند.

هنگامی که از هورنر در رابطه با تغییر فلسفه خودروی W14 مرسدس در طول فصل پرسیده شد پاسخ داد:

“خب، مشخص شد که آنها میخواهند این کار را انجام دهند. این قطعا یک تصمیم دراماتیک و جسورانه بود”

“از سوی دیگر فکر می‌کنم چیزی که ما را باز هم شگفت‌زده کرد این بود که فراری سال گذشته خودروی بسیار خوبی داشت و ما انتظار داشتیم که آنها در آغاز فصل رقیب جدی ای باشند اما اینگونه نبود. همچنین ما از اینکه مرسدس تصمیم گرفته بود به طرح کاملا شکست خورده فصل گذشته خود پایبند بماند نیز بسیار شگفت زده شدیم.”

“تنها تیم ها که خود را از لحاظ فلسفه به ما نزدیک کرده بودند استون مارتین و مکلارن بودند.”

خودروی مرسدس در گردپری اتریش

هورنر همچنین اذعان داشت که آنها تا گرندپری استرالیا از توانایی خودروی خود مطمئن نبودند:

“استرالیا در فصل گذشته جایی بود که ما از فراری شکست خوردیم. بنابراین خوب بودن در استرالیا تاییدی بر صحیح بودن عملکرد ما در طول زمستان بود.”

او ادامه داد:

“مطمئناً وقتی از بحرین خارج شدیم، متوجه شدیم که بسته ای فوق العاده در اختیار داریم اما امکان نداشت با تکیه به یک پیست و یک شرایط مطمئن شویم. بنابراین، بهترین راه سنجش عملکرد ما در جاهایی بود که در فصل گذشته در آنها مشکل داشتیم.”

“این واضح است که هیچ تیمی با یک مسابقه به شناخت کاملی از خودروی خود نمی رسد. سپس در استرالیا بود که عملکرد واقعی خود آگاه شدیم و آن را تا پایان فصل ادامه دادیم . امیدوارم تا تیم های دیگر از اشتباه دوری کنند تا بتوانیم همگی باهم یک رقابت جذاب تشکیل دهیم”

مرسدس در تست های بحرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *