مرداد ۵, ۱۴۰۳

آلفاتائوری عدم از استفاده از سیستم تعلیق ردبول را یک اشتباه می داند!

پیتر بائر، مدیرعامل آلفاتائوری اذعان می‌کند که اگر تیمش از سیستم تعلیق ردبول استفاده نمی کرد و به مسیر توسعه قبلی خود پایدار می ماند قطعا یک اشتباه بزرگ مرتکب می شده است.

آلفاتائوری فصل را غیررقابتی آغاز کرد، اما با آوردن به روزرسانی های بسیار بر روی خودروی AT04 خود آن را بهبود بخشید و در نیمه دوم سال، به رقابت با رقبای خود پرداخت.

بزرگترین به روزرسانی آنها که در گرندپری سنگاپور بر روی خودرو قرار گرفت شامل به روزرسانی هایی در قسمت کف خودرو و سیستم تعلیق عقب میشد.

این به روزرسانی بزرگ به یوکی سونودا و دنیل ریکاردو اجازه داد تا در مسابقات انتهایی فصل با رقبای خود مانند ویلیامز و آلفارومئو به رقابت بپردازند و در نهایت کار خود را در رتبه هشتم رده بندی سازندگان به پایان برسانند.

آلفاتائوری خودروی خود را تغییر می دهد

در حالی که به روزرسانی های آلفاتائوری توجه رقبای آنها را به خود جلب کرد، انتخاب سیستم تعلیق درست نیز نیز در پیشرفت آنها نقش داشت و بائر در این باره می‌گوید عدم استفاده از سیستم تعلیق عقب مشابه با ردبول یک اشتباه واضح بوده است.

بائر به Motorsport.com گفت: “در ابتدا تصصمیم داشتیم تا مسیر توسعه مستقل خود را ادامه دهیم. اما افرادی که با ما در کارخانه بودند عوض شدند و ما تصمیم به انتخاب بهترین راه گرفتیم.”

“من حدس می‌زنم مهندسان همیشه استدلال‌های زیادی دارند که چرا باید برخی کارها را انجام داد، اما فکر می‌کنم همه افراد حاضر در پدوک فهمیده‌اند که با تغییر قوانین و مقررات جدید و الگوی دانفورس جدید، که بسیار متکی به زمین هستند، سیستم تعلیق مهمترین پارامتر پس از فلور است.”

“شما ابتدا فلور و سپس سیستم تعلیق را خواهید داشت. اگر این دو با هم هماهنگ نباشند و به درستی کار نکنند شما زمان بسیاری را از دست خواهید داد.”

وقتی از بائر پرسیده شد که آیا تلاش برای جلوتر بودن از ردبول که تیم مسلط دو فصل گذشته بوده است، منطقی است، بائر پوزخندی زد و پاسخ داد: “حدس می‌زنم این درس بزرگ امسال برای همه ما باشد، بله. اما در عین حال، چیزی که همه ما را به چالش میکشاند میزان عملمرد و کارایی قطعه جدیدی است که شما بر روی خودرو تست میکنید.”

آلفاتائوری خودروی فصل بعد را از نو طراحی میکند

“به تیم‌های دیگر نگاه کنید که مهندسان آیرودینامیکی و سابق ردبول را استخدام کرده‌اند، آنها به موفقیت‌های سریعی دست یافتند، اما توسعه مداوم آن‌طور که به نظر می‌رسد آسان نیست.

“در سنگاپور ما حدس مسزدسم که کمی جلوتر باشیم، اما واقعا مطمئن نبودیم. و این یکی از جنبه های کلیدی مدیر فنی است، آنها تلاش زیادی برای درک مفهوم خودروی برتر انجام داده اند. واقعاً چطور ممکن است که این ماشین (ردبول) آنقدر باثبات باشد، در همه نوع پیچ و مسیر های مستقیم بی نظیر عمل می کند؟ تفکر در این باره برای تیم ما ثمرات بسیاری به بار آورد.”

تصمیم آلفاتائوری برایاستفاده از سیستم تعلیق ردبول، درست بنظر می رسد زیرا پس از بسته به روزرسانی آنها عملکرد خوبی از خود نشان داده اند. همچنسن سکس از خاصیت های آلفاتائوری مدیریت یکسان آنها با ردبول است که میتواند به آنها کمک شایانی در توسعه خودرو کند.

با توجه به گزارش چندی از نشریه های معتبر، آلفاتائوری برای فصل بعد نیز از سیستم تعلیق جلوی ردبول استفاده خواهد کرد. یکی از مهندسان ردبول اذعان داشته است که با افزایش ارتباطات دو تیم، آلفاتائوری در توسعه خودروی خود پیشرفت بسیاری خواهد داشت.

سیستم تعلیق آلفاتائوری

او گفت: “هر سال در زمینه هم افزایی ارتباطات دو تیم، ما از سال 2019 کار های متفاوتی انجام داده‌ایم و چند سال، ما و کار متفاوتی انجام داده‌ایم، برخی سال‌ها کمی کمتر. سال آینده، سیستم تعلیق جلوی ردبول را در قسمت جلو به کار خواهیم برد.”

“سالها بوده است که به دلایل مختلف ما کار هایی متفاوتی انجام داده ایم. اما ما این فرصت را داریم که این کار را انجام دهیم و مقررات اجازه آن را می دهد، بنابراین ما نیز مانند تعدادی از تیم های دیگر این کار را انجام خواهیم داد.”

در پاسخ به این سوال که آیا استفاده و اتکا به سیستم تعلیق ردبول کاری سختی است یا خیر او پاسخ داد: بله اما میتواند نکات مثبت بیشتری داشته باشد. ما برای سال آینده شاسی و کانسپت متفاوتی خواهیم داشت. وقتی مقررات تغییر می کند، باید کمی متفاوت به آن نگاه کنید و ما فصل به فصل به دنبال یافتن بهترین راه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *