مرداد ۳, ۱۴۰۳

۵ دلیل مبنی بر اینکه لوییس همیلتون می تواند مدعی قهرمانی در فصل ٢٠٢۴ فرمول یک باشد.

فصل ۲۰۲۴ فرمول یک به زودی آغاز شود و انتظار نمی‌رود که لوییس همیلتون در رقابت برای عنوان قهرمانی باشد.

راننده بریتانیایی از زمانی که کار خود را در سال ۲۰۰۷ شروع کرد، در طول دوران حرفه ای خود یک مدعی همیشگی برای قهرمانی بوده است، با این حال از فصل ٢٠٢١ که در نهایت عنوان قهرمانی را به مکس ورستپن واگذار کرد تا الان حتی در یک مسابقه نیز برنده نشده است.

مقررات جدید با تیم مرسدس مهربان نبوده است، تیم آلمانی با قوانین جدید همچنان تطبیق پیدا نکرده و ماشینی برای مبارزه برای عنوان قهرمانی نداشته است. در طول این دوران ردبول و مکس ورستپن در اکثر اوقات یکه تازی می‌کرده و رقیبی نداشته، به طور قطعی برای شکستن این روند تلاش ویژه و کم نظیری نیاز است.

فصل ۲۰۲۴ فرمول یک سومین دوره با مقررات جدید خواهد بود.

اکنون به ۵ دلیل که نشان می دهد لوییس همیلتون می تواند مدعی قهرمانی باشد نگاهی می کنیم.

دلیل نخست: مرسدس کانسپت جدیدی رونمایی خواهد کرد.

در فصل ۲۰۲۳ اتفاق های جالبی رخ داد. دو تیم به طور قابل توجهی به سمت کانسپت و طرح ردبول رفتند و هر دو موفق شدند به مقام تیم های پیشتاز دست یابند.

استون مارتین اولین تیمی بود که کارآمدی و سود حرکت به سمت کانسپت ردبول را نشان داد که در نهایت این تیم توانست در فصل گذشته هشت سکو را به دست بیاورد.

سپس تیم دوم مکلارن بود که عملی مشابه استون مارتین انجام داد.

مرسدس در مقام دوم قهرمانی سازندگان قرار گرفت اما همچنان به مفهوم ردبول تغییری نداد. انتظار می رود این تیم در این فصل این کار را انجام دهد و به تیم آلمانی کمک کند تا عملکردش را بهبود ببخشد.

اما آیا این برای به دست آوردن تیم ردبول کافی خواهد بود؟ احتمالا نه.
آیا برای کاهش قابل توجه فاصله و شکاف بین دو تیم کافی است؟ خب ممکن است.

دلیل دوم : تمرکز بیشتری در روی بازده عملیاتی ماشین وجود دارد.

مرسدس از نظر بازده عملیاتی ماشین هیچ گاه بهترین نبوده است. این زمینه ای بود که تیم اعتراف کرد حتی در زمان تسلط بر روی آن تاکید نکرده بودند.

اما اکنون توتو وولف در آخرین مصاحبه خود فاش کرد که این یکی از زمینه های بوده است که مرسدس روی آن کار کرده و به دستاوردهای قابل توجهی در این زمینه دست یافته.

دلیل سوم : عملکرد لوییس همیلتون همچنان امیدوار کننده است.

لوییس همیلتون راننده مرسدس

مسلما چیزی که همیلتون شایسته قدردانی است و آن طوری که باید به آن توجه نمی‌شود این است که لوییس همیلتون حتی در ۳۹ سالگی در سطح بسیار چشمگیری به عملکرد عالی خود ادامه می‌دهد. او بیش از هر راننده دیگری در تاریخ این ورزش پیروزی بدست آورده است.

از نظر عملکرد نیز لوییس همیلتون با بهترین های فرمول یک در حال رقابت است و تنها چیزی که او نیاز دارد ماشین مناسب برای بازگشت به نوار های پیروزی است.

دلیل چهارم: کاهش عملکرد ردبول می تواند نقش داشته باشد.

اغلب گفته می شود که قانون کاهش بازده عملکرد پس از مدتی در هر مقرارتی نمایان می‌شود. امسال سومین سال اجرای مقررات جدید خواهد بود و احتمال درجاتی از افت عملکرد ردبول وجود دارد.

دلیل پنجم : لوییس همیلتون در فصل ۲۰۲۳ از جورج راسل برتر بود.

یکی دیگر از موارد متمایز فصل ۲۰۲۳، این واقعیت بود که لوییس همیلتون هنوز نسبت به جورج راسل برتری داشت.

این دو راننده در عملکرد کلی بسیار به هم نزدیک بودند، اما لوییس کمترین اشتباه را نسبت به هم تیمی خود مرتکب شد و از هم تیمی خود برتری داشت. برای فصل فصل ۲۰۲۴ نیز این برتری او را در موقعیت خوبی قرار می‌دهد زیرا تلاش می کند تا به قهرمانی شماره هشتمش دست یابد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *