مرداد ۶, ۱۴۰۳

ورود گرندپری مادرید از فصل ٢٠٢۶ به تقویم فرمول یک.

جایزه بزرگ اسپانیا در سال ٢٠٢۶ با قراردادی ده ساله به جای بارسلونا به گرند پری مادرید نقل مکان خواهد کرد.

این قرارداد به این معنی است که پیست بارسلونا کاتالونیا که از سال ١٩٩١ میزبان جایزه بزرگ اسپانیا بود، آینده نامشخصی خواهد داشت.

در اطلاعیه اولیه از سوی فرمول یک در روز سه شنبه هیچگونه اشاره ای به پیست بارسلونا نشد.

مقامات بارسلونا هنوز در حال بحث و مذاکره برای آینده هستند و برگزاری جایزه بزرگی دیگر در این کشور به طور کامل منتفی نیست.

پیست گرند پری مادرید شامل یک مسیر ۵.۴٧۴ کیلومتری شامل بخش‌ های خیابانی و غیر خیابانی در اطراف محل نمایشگاه و مرکز همایش IFEMA واقع در شمال شرقی شهر مادرید ساخته می‌ شود.

این پیست همچنان با تایید فیا دارای ٢٠ پیچ خواهد بود و زمان پیش بینی شده برای هر دور ١ دقیقه و ٣٢ ثانیه خواهد بود.

مجموعه گرند پری مادرید با داشتن حمل و نقل عمومی و خدمات مناسب ، در ابتدا ظرفیتی ١١٠٠٠٠ نفره خواهد داشت که در نیمه اول قرارداد به ١۴٠٠٠٠ نفر افزایش خواهد یافت.

رئیس محل برگزاری مسابقات در ماه جولای (تیر و مرداد) مدعی شد که با قرارداد گرند پری مادرید به توافق رسیده اند، اما در آن زمان منابع خبری فرمول یک اصرار داشتند که هیچ چیزی امضا نشده است.

این قرارداد ١٠ ساله است و به روند قرارداد های طولانی جایزه بزرگ ها ادامه می دهد، علاوه بر پیست مادرید، قراداد پیست های استرالیا تا سال ٢٠٣۵ و بحرین تا سال ٢٠٣۶ تمدید خواهند شد.

منطقه مادرید در گذشته و در سال‌ های ١٩۶٨ تا ١٩٨١ ، ٩ بار میزبان مسابقه در پیست جاراما بوده است.

استفانو دومنیکالی ، مدیر فرمول یک گفت :
مادرید شهری باورنکردنی با میراث ورزشی و فرهنگی فوق العاده است و اعلام رسمی امروز پیستی جدید و هیجان انگیز دیگری برای فرمول یک در مادرید را رقم زد.
من می خواهم از تیم IFEMA MADRID، دولت منطقه ای مادرید و شهردار شهر برای ارائه این پیشنهاد فوق العاده تشکر کنم.

محمد بن سلیم، رئیس فیا تاکید کرد که محل برگزاری مسابقات تمرکز زیادی روی پایداری خواهد داشت.
او گفت:
ماشین‌ های فرمول یک که در پیست جدید در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا مسابقه می‌ دهند ، یه پیشنهاد و چشم انداز شغلی جذاب است.

همانطور که به معرفی قوانین و مقررات فیا برای سال ٢٠٢۶ می پردازیم و تا سال ٢٠٣٠ استفاده از کربن خالص را به صفر می رسانیم، خوشحالیم که سازمان های محلی تمرکز شدیدی بر پایداری محیط زیست در برنامه های خود برای این رویداد داشته اند.

خوزه ویسنته د لوس موزوس، رئیس کمیته اجرایی IFEMA MADRID و مردی که ادعا کرد این قرارداد تابستان گذشته امضا شده است، گفت که این جایزه بزرگ به یک مرجع برای این ورزش تبدیل خواهد شد.

او گفت :
تصور و تفکرات ما برای میزبانی یک رویداد بزرگ فرمول یک در اطراف IFEMA MADRID محقق شد. ما از اعلام بازگشت فرمول یک به مادرید پس از چهار دهه خوشحال و هیجان زده هستیم.

ما جاه طلبی داریم و تلاش می کنیم که جایزه بزرگی برگزار کنیم که به مرجعی در تقویم فرمول یک تبدیل شود. برنامه ریزی ها به گونه ای انجام شده که این رویداد به گونه ای خاص طراحی شود تا تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد را برای طرفداران و تیم های شرکت کننده در این جایزه بزرگ ارائه دهد.

با این کار ، مادرید می خواهد به دنبال توسعه و طراحی محلی جدید که ترکیبی از ورزش و سرگرمی است و در عین حال رویدادی به یاد ماندنی را ارائه می دهد ، باشد.

ایزابل دیاز آیوسو، رئیس منطقه مادرید، تاثیر اقتصادی بر این شهر را پیش بینی کرده است.

او گفت :
ما مرکز اصلی شکوفایی و پیشرفت اسپانیا هستیم. این رویداد که انتظار داریم ٧٠ میلیون نفر آن را در جهان دنبال کنند، باعث افزایش بیش از ۴۵٠ میلیون یورو درآمد در مادرید در سال و ایجاد ٨٢٠٠ شغل خواهد بود.

مادرید منطقه ای است با طرح بین المللی بزرگ و فرمول یک به تثبیت بیشتر برند مادرید در بین بهترین ها در جهان کمک خواهد کرد.

خوزه لوئیس مارتینز آلمیدا، شهردار شهر مادرید افزود :
ما می دانیم که فرمول یک فراتر از یک مسابقه و رویداد است، این یک فرصت بی سابقه برای ایجاد تحولی است و مادرید در حال انجام آن است و به جهان نشان می دهیم که چه توانایی هایی داریم.

من مطمئن هستم که مادرید به این وظیفه به خوبی عمل خواهد کرد، نه تنها به این دلیل که ما شایسته تماشای فرمول یک در اینجا هستیم ، بلکه به این دلیل که فرمول یک لیاقت شهری با انرژی ، شخصیت و اشتیاق مادرید را دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *