مرداد ۳, ۱۴۰۳

همیلتون: انتقال من به فراری در صورت نبود فرد واسور هرگز اتفاق نمی افتاد!

لوئیس همیلتون اعتراف کرده است که حضور فرد واسور در مقام مدیریت فراری عاملی حیاتی برای متقاعد کردن او برای پیوستن به فراری بوده است

انتظار می رفت همیلتون کار خود را در فرمول یک با مرسدس،  تیم او که از سال 2013 به آن پیوسته بود به پایان برساند اما تغییر عقیده او در پایان سال گذشته باعث شد که این راننده 39 ساله از اجرای دومین سال قرارداد خود با تیم مستقر در براکلی منصرف شود و متعهد به یک قرارداد جدید چند ساله با فراری شود.

همانطور که مشخص است، گذشته مشترک و رابطه همیلتون و واسور، مدیر تیم فراری نقش مهمی در انتقال پرفروش قهرمان هفت باره جهان داشت.

سفر همیلتون در مسابقات با واسور در سال 2005 آغاز شد، زمانی که راننده بریتانیایی جوان هنوز مسیر خود را در رده های نوجوانان مسابقات طی میکرد. واسور که در آن زمان سرپرستی تیم ASM F3 را بر عهده داشت، از این راننده با استعداد استفاده کرد و این قمار برای او به خوبی نتیجه داد. همیلتون در آن سال قهرمان مسابقات F3 اروپا شد و پتانسیل خود را به نمایش گذاشت.

همکاری آنها در فصل بعد ادامه یافت و تیم واسور به عنوان ART GP تغییر نام داد. تحت هدایت او، همیلتون قهرمانی رقابتی GP2 را فتح کرد و شهرت خود را به عنوان یک ستاره آینده فرمول یک بیشتر تقویت کرد.

این موفقیت اولیه، زمینه را برای ارتباط شخصی قوی بین این دو فراهم کرد.

از فصل ۲۰۲۳، واسور سکان هدایت فراری را در دست گرفت و زمزمه های احتمالی برای اتحاد مجدد با همیلتون را برانگیخت. شایعات بی اساس نبودند. واسور که از قرارداد خاص همیلتون با مرسدس آگاه بود و مشتاق یک چالش جدید بود، فرصتی برای تحقق یک افسانه را مناسب دید. همیلتون که با رسانه ها در بحرین صحبت می کرد گفت:

“من رابطه خوبی با فرد دارم. بدیهی است که من با او در F2 مسابقه دادم و موفقیت شگفت انگیزی در F3 و همچنین در GP2 داشتیم. در واقع پایه و اساس رابطه ما از آنجا شروع شد. ما همیشه در ارتباط بودیم.”

فکر می کردم که او قرار است در مرحله ای یک مدیر تیم شگفت انگیز شود و به فرمول 1 برسد، اما او در آن زمان علاقه ای به این کار نداشت.

پویستن او به تیم آلفارومئو به عنوان مدیر تیم واقعا جالب بود. سپس وقتی او به فراری پیوست، من برای او خیلی خوشحال شدم.

همیلتون گفت وقتی در گذشته قراردادش را با مرسدس تمدید کرد، هیچ فکر دومی درباره تغییر تیمش در ذهن خود نداشته است

او توضیح داد: بدیهی است که در تابستان دوباره قراردادم را امضا کردم و در آن زمان آینده ام را در مرسدس دیدم.

اما در سال جدید فرصتی پیش آمد و تصمیم گرفتم از آن استفاده کنم، این سخت ترین تصمیمی بود که تا به حال می گرفتم.

من حدود 26 سال در مرسدس بودم، آنها از من حمایت کردند و ما یک سفر کاملاً باورنکردنی را با هم داشتیم.

ما تاریخ را در ورزش خلق کرده‌ایم، و این چیزی است که من به آن افتخار می‌کنم و به دستاوردهایی که به دست آورده‌ایم بسیار می بالم.

اما در نهایت، من در حال نوشتن داستانم هستم و احساس می‌کردم که اکنون زمان شروع فصل جدیدی است.

پیوستن به فراری فقط رانندگی با ماشین دیگر نیست. این در مورد پیوستن به نیروهای سلطنتی موتوراسپرت است. تاریخچه غنی این تیم ایتالیایی، آغشته به رانندگان افسانه ای، پیروزی های نمادین، و اشتیاق بی نظیر، جذابیت قدرتمندی برای همیلتون داشت.

برای هر راننده ای که مشهور می شود، فراری یک رویا است، مایکل شوماخر مثال بارز آن است. فکر می کنم احتمالاً همه ما در گاراژ خود می نشینیم و می بینیم که صفحه نمایش ظاهر می شود و شما راننده را در ماشین قرمز میبینید و لذت می برید

شما به گزندپری ایتالیا می روید و دریایی از طرفداران قرمز فراری را می بینید و فقط می توانید در برابر آن بایستید.

اما باید اشاره کرد فراری  تیمی است که از سال 2007، به موفقیت بزرگی دست نیافته است.

من آن را به عنوان یک چالش بزرگ دیدم. بدون شک، حتی در کودکی، در (بازی رایانه ای) GP2 در نقش مایکل در آن ماشین بازی می کردم. راندن در آن ماشین قرمز قطعا یک رویا برای من بود و من واقعاً در مورد آن هیجان زده هستم

به طرز عجیبی، همیلتون اعتراف کرد که هرگز به مارانلو پا نگذاشته است، حتی به عنوان مالک شخصی یک اتومبیل!

او گفت: ” فکر می کنم اولین فراری ام را در سال 2010 به عنوان هدیه ای برای خودم خریدم. دیگر آن را ندارم. اما در آن مدت نتوانستم  به آنجا بروم. با مرسدس من در آن زمان فکر نمی‌کردم رفتن به فراری خوب باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارد زبان ایتالیایی را یاد بگیرد، گفت: در تمام این سال‌ها، من موفق به یادگیری زبان دیگری نشده‌ام. اما البته حتما تلاش خواهم کرد.

با 24 مسابقه پر اکشن پیش رو، همیلتون اطمینان داد که تمرکز کامل و تقسیم ناپذیر او روی مرسدس است.

او ادامه داد: اما اکنون فصل جدید با مرسدس فرا می رسد. این داستان هنوز تمام نشده است. من هنوز 100% روی ارائه بهترین عملکرد خود برای این تیم در سال جاری متمرکز هستم و تلاش می کنم تا در سطح بالایی آن را به پایان برسانم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *