اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳

مرسدس چگونه توانست قفل عملکرد خودروی خود را یک شبه باز کند؟

در حالی که وضعیت تیم مرسدس همچنان مانند گذشته است و تغییر بزرگی در عملکرد آنها احساس نمی شود، گرندپری ژاپن تا به امروز دلگرم کننده ترین آخر هفته برای آنها در مدت طولانی بوده است.

این در حالی است که W15 بهترین آخر هفته خود را تجربه می کند و این باعث شده است تا رانندگان در بهترین و رضایت مندانه ترین حالت خود باشند. لوئیس همیلتون اعلام کرد که تفاوتی مانند تفاوت شب و روز در میان عملکرد W15 در آخر هفته های گذشته با این آخر هفته وجود دارد.

همانطور که قهرمان هفت دوره جهان پس از مسابقات مقدماتی گفت: “به خصوص در مسیری مانند این، جایی که شما به تعادل خوبی نیاز دارید، این بهترین احساس و تجربه ای است که در سه سال گذشته داشته ام.”

مرسدس در سوزوکا

نکته جالب در مورد پیشرفت مرسدس این است که هیچ تغییر خاصی در قطعات خودرو ایجاد نشده است و مرسدس هیچ به رورزرسانی عظیمی مانند رقبای خود به ژاپن نیاورده است.

سند به اینکه برگه ارسالی که تیم ها باید هر آخر هفته برای قرارگیری هر قطعه جدید بر روی خودرو به FIA ارسال کنند نشان می دهد که مرسدس هیچ به روز رسانی برای سوزوکا ارائه نکرده است.

اما پیشرفت در عوض از آنجا حاصل شده است که تیم مایل به آزمایش و اتخاذ رویکردی کاملاً متفاوت در هنگام راه‌اندازی و بازگشایی پنجره عملکردی خودروی خود است.

همانطور که توتو ولف، رئیس تیم مرسدس، پس از مراحل تمرینی به شبکه اسکای آلمان گفت: “ما چیز کاملا جدیدی را امتحان کردیم. این ما را بسیار به تیم های دیگر نزدیک کرد.

به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل عمیقی که تیم در بحبوحه اوایل فصل خود انجام داده است، تمرکز بر دمای تایرها یکی از موارد حائز اهمیت بوده است به طوری که عدم تطابق دمای لاستیک های جلو و عقب مانع استخراج عملکرد مناسب از خودرور می شده است.

جورج راسل راننده مرسدس

جیمز آلیسون، مغز متفکر طرح فصل جاری مرسدس نیز در مصاحبه با اسکای گفت:

در واقع هنگامی که هوا گرم تر می شد و سطح پیست نیز رفته رفته به دمای عملیاتی خود می رسید، مشکلات ما آغاز می شد در حالی که رقبای ما از ما دور می شدند این به ما سرنخ‌هایی در مورد آنچه که باید انجام دهیم به ما اعطا کرد.

قابل فهم است که برای ژاپن، مرسدس بنز رویکردی متفاوت را برای خودرو در پیش گرفته است. رویکردی که کار بیش از حد محور عقب را متوقف می کند.

هدف مشخصاً پایین آوردن دمای لاستیک‌های عقب است تا با لاستیک‌های جلو همخوانی بیشتری داشته باشند و به درستی به خودرو کمک کنند تا بالانس بهتری در مسیر پیست داشته باشد

جورج راسل نیز گفت که آزمایش‌های انجام‌شده در ژاپن بسیار عمیق و موثر بوده است، اما او احساس می‌کند که در نهایت، تیم شروع به درک هر چه خودرو کرده است به‌ویژه در نقاط ضعف اصلی خودرو یعنی پیچ های سریع.

او گفت: “ما قطعاً در حال حاضر در حال انجام آزمایش‌های شدیدتری هستیم تا سعی کنیم عملکردمان را در پیچ های پرسرعت افزایش دهیم. این خودرو در پیچ های کم سرعت و متوسط به خوبی عمل می کند. اما ما در پیچ های سرعت بالا در مقایسه با آنچه که باید باشیم فاصله زیادی داریم. بنابراین باید سریع آن را بهبود دهیم.”

مرسدس در ژاپن

“وقتی به مرحله تعیین خط می‌رسی و سوخت مصرف می‌شود، سرعت خودرو بالاتر، بالاتر و بالاتر می‌رود و این موضوع نیز باید مورد بررسی و بهبود قرار گیرد.

همانطور که وولف پس از مسابقات تعیین خط اظهار داشت: “شما همیشه می توانید معادلات ریاضی را انجام دهید. به مقداری معین عقب تر و در رتبه ای مشخص هستید. آیا این به اندازه کافی خوب است یا نه؟ من نمی دانم. نتیجه کلی ناخوشایند است و باید بهتر شویم، اما می توانم چیزهای مثبتی را در عملکردمان ببینم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *