مرداد ۳, ۱۴۰۳

لندو نوریس : خودروی فرمول یک مک لارن با وجود به روزرسانی ها هنوز با سبک رانندگی من سازگار نیست!

لندو نوریس

تیم مک لارن در گرندپری اتریش از بسته به روزرسانی های خود برای خودروی MCL60 رونمایی کرد که شامل تغییراتی در قسمت هایی همچون کاور موتور-سایدپاد ها و… بود که توانست به مک لارن نسبت به گرندپری اول فصل در بحرین تا 8 دهم ثانیه سرعت ببخشد و نتیجه این به روزرسانی ها تا به حال دو مقام دومی برای مک لارن در گرندپری های مجارستان و بریتانیا بوده است.

اما با تمامی این اوصاف لندو نوریس اصرار بر سازگار نبودن خودرو با سبک رانندگی او و حتی هم تیمی او یعنی اسکار پیاستری دارد.

هنگامی که از نوریس درباره خودروی سازگار با سبک رانندگی او و اینکه خودرو باید چه ویژگی هایی داشته باشد پرسیده شد گفت: خودرو فقط نباید برای من رضایت بخش باشد و نظر اسکار نیز مهم است و ما امسال نیز مانند سال گذشته درباره خودرو نظرات مشابهی داریم و فکر میکنیم که خودروی فعلی خودرویی سازگار با سبک رانندگی ما نیست.

“به نظر می آید خودروی ما فقط دوست دارد در خط مستقیم حرکت کند اما به نظر ما در مسیر های مستقیم نیز آنقدر ها سریع نیستیم! یکی از نقطه قوت های ما ترمزگیری بعد از مسیر های مسنقیم است و به همین دلیل است که در بعضی اوقات در شرایط خیس ما از سرعت خوبی برخوردار هستیم.اما بالعکس تحت شرایط خیس در پیچ ها ما اصلا سریع نیستیم و این باعث می شود در شرایط مختلف مانند وقتی که جهت باد تغییر می کند و یا هنگامی که میزان سوخت ما متغیر است باید رفتار متفاوتی را با خودرو پیش بگیریم و این همان کاری است که من آن را دوست ندارم.

پس بنابراین فکر می کنم این خودرو با خودرو ایده آل من فاصله زیادی دارد.”

او همچنین خاطر نشان کرد که خودروی مک لارن در پیچ های سرعت پایین نیز مشکل دارد:

“به نظر می رسد که ما در پیچ های سرعت پایین نیز مشکل داریم و این مشکل باعث می شود که در پیچ های سرعت پایین فشار زیادی به لاستیک ها بیاید و دیگر حس اطمینانی در خودرو وجود ندارد.

و در پایان توضیح داد:

“فکر می کنم این مشکل منحصر به تیم ما نیست و تیم های دیگر نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و من معتقدم که این مشکل بیشتر از بقیه نقاط به آیرودینامیک بستگی دارد. پس بنابراین ما باید روی آیرودینامیک خود بیش از پیش کار کنیم.”

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *