مرداد ۳, ۱۴۰۳

مرسدس:برای رقابت با ردبول در فصل 2024 به 0.5 ثانیه دیگر نیاز داریم!

پس از آنکه تیم های آستون مارتین و مکلارن توانستند در فصل 2023 به موفقیت های بسیاری دست یابند، مرسدس نیز مطمئن است که میتواند در زمستان به سرعت بیشتری دست یابد.

مرسدس در فصل جاری عملکرد خوبی از خود بجا نگذاشته است. درست هنگامی که در ابتدای فصل منتظر رقابت ابن تبم با ردبول بودند، تیم دریافت که طرح قبلی آنها کار نمی کند. سپس تصمیم به تغییر طراحی و فلسفه خود گرفتند.

اکنون مرسدس معتقد است که میتواند در زمستان، با کار بیشتر بر روی کانسپت خود خودروی فصل آینده خود را در مسیری قرار دهد که رانندگان این تیم یعنی جورج راسل و لوئیس همیلتون بتوانند به رقابت با رانندگان ردبول بپردازند.

با این حال، دستیابی به چنین مهم بسیار سخت به نظر میرسد، زیرا ردبول با خودروی RB19 کاملا بر فصل جاری تسلط دارد و توانسته است تا اکنون در تمامی مسابقات فصل پیروز شود.

مرسدس با سایدپاد جدید

 

همچنین آنها احتمالاً توانسته اند تا توسعه خودروی فصل آینده یعنی RB20 را زود شروع کنند زیرا در فصل فعلی با تهدیدی از سوی دیگر تیم ها برخوردار نیست، که به این معنی است که نیازی به معرفی مجموعه ای از بروزرسانی های بزرگ ندارند.

تاریخ فرمول یک نشان می‌دهد که تیم‌های مسلط می‌توانند برای سال‌های متوالی برتری خود را حفظ کنند، زیرا اغلب فقط تغییرات قوانبن است که باعث تغییر قهرمان می‌شود. همانطور که تغییرات قوانین فصل 2021 به مرسدس بنز آسیب رساند و به ردبول کمک بسیاری کرد.

بنابراین، با ثابت ماندن قوانین تا سال 2024، انتظار اینکه رقبای ردبول بتوانند از پس آنها برآیند، بسیار سخت است.

اما، توتو ولف، رمدیر تیم مرسدس بنز، معتقد است که نسل فعلی خودروها نشان داده‌اند که وقتی تیم‌ها بر آنچه که لازم است دست پیدا کنند، یک تغییر چشمگیر در رشد و توسعه اتفاق می‌افتد.

او معتقد است که پیشرفت های استون مارتین، که در زمستان جهش قابل‌توجهی داشت، و مک لارن، که سرعت خود را در طول فصل 2023 تغییر داد، گواه این است که چه چیزی ممکن است و چرا مرسدس می‌تواند سال آینده ردبول را به چالش بکشد.

توتو ولف.رئیس مرسدس

او در پاسخ به سوالی که توسط Motorsport.com پرسیده شد که آیا از بین رفتن فصله میان آنها و ربول در فصل 2024 ممکن است، گفت: “من فکر می کنم که اکنون، ما فقط به یک قدم نیاز داریم که مک لارن و استون مارتین به آن دست یافته اند.”

“این یک به روز رسانی دو دهم نیست، بلکه یک به روز رسانی پنج دهمی است. سپس شما به بازی بازگشته اید. بنابراین بله، من فکر می کنم این امکان پذیر است.”

مرسدس در حال حاضر تسلط بهتری بر مفاهیم خودرویی دارد که برای موفقیت در عصر قوانین جدید مورد نیاز است. ولف همچنین گفت که تغییرات زیادی در طراحی W15 ایجاد شده است.

با این حال، او اعتراف کرد که مرسدس کلید تمامی مسیر های توسعه را ندارد و همچنان در حال بررسی راه های زیادی برای یافتن بهترین مسیر توسعه است.

مرسدس.گرندپری بریتانیا

 

او ادامه داد: “من فکر می کنم ما چند مسیر متفاوت داریم . اگر می دانستیم که کدام راه بهتر است اوضاع بشدت بهتر میشد. اما ماشین بسیار غیرقابل پیش بینی است و چسبندگی ندارد. بنابراین، چیزهای زیادی وجود دارد که باید با آنها مقابله کنید”

“ما در فرمول یک باور داریم که یک گلوله نقره ای وجود دارد که قفل همه چیز را باز می کند. من فکر می کنم ما فقط باید قطعات را کنار هم قرار دهیم تا آنها با هم در ماشین کار کنند. موضوعی وجود ندارد که بتوانم آن را مطرح کنم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *