مرداد ۳, ۱۴۰۳

لندو نوریس :رانندگان به رقابت اهمیتی نمی دهند.

لندو نوریس می‌گوید که راننده‌ های فرمول یک به اندازه کافی به رقابت در تعیین اهمیت نمی دهند ، زیرا در این فصل چندین بار قربانی شده‌ اند.

نوریس این صحبت را پس از جنجال های تعیین خط سنگاپور بیان کرد ، زمانی که مکس ورستپن به آسانی توبیخ گرفت و پنالتی دریافت نکرد .

یکی از آنها مربوط به سد کردن راه یوکی سونودا در پیست بود و استوارد ها تشخیص دادند که دلیل آن عدم دادن اطلاعات کافی تیم ردبول به راننده خود بود.

دومین مورد به دلیل ایستادن ورستپن در انتهای پیت لین برای بود و تعدادی از ماشین‌ ها را در پیت لین نگه داشت.

این توبیخ‌ ها برای دیگر تیم ها تعجب‌ آور بود چرا که انتظار داشتند که مکس ورستپن پنالتی دریافت کند.

پیر گسلی پس از مسابقه سنگاپور اصرار داشت که فیا در جایزه بزرگ سوزوکا ژاپن توضیح دهد که چرا جریمه بیشتری برای ورستپن در نظر گرفته نشد.

لندو نوریس راننده مک لارن در پاسخ به سوالی که توسط موتور اسپورت در مورد ورستپن پرسیده شد ، گفت : نمیخواهم چیز زیادی بگویم ، زیرا فقط جنجال ایجاد می کند.

اما من فکر می کنم کسی که در پیست و تعیین خط راه کسی را مسدود می کند ، مستحق دریافت پنالتی است.

این موضوع فقط به تیم مربوط نمیشود. می دانم که تیم ردبول جریمه شد ، اما به راننده نیز بستگی دارد چرا که باید به آینه های خود نگاه کند و ببیند آیا کسی پست سر او هست یا خیر.

شما وقتی در حال دور زدن سریع نیستید ، هیچ کار دیگری ندارید ، جز اینکه در آینه های خود نگاه کنید.

مسابقه سنگاپور

او افزود : فکر می کنم باید جریمه های بیشتری برای سد کردن راه راننده ای در تعیین خط وجود داشته باشد . زیرا این کار تمام برنامه ها و استراتژی های یک راننده را چه در تعیین خط و چه در مسابقه خراب می کند.

اینطور به نظر میرسد که هیچ کس به اندازه کافی به این موضوع اهمیت نمی دهد و این اتفاق در این فصل زیاد افتاده است ، برای من نیز چندین بار پیش آمده است.

اما این وظیفه راننده است که در آینه نگاه کند و مراقب باشد و انگار به نظر می رسد که رانندگان برای انجام این کار فرمول یک مشکل دارند که جای تعجب دارد.

لوئیس همیلتون و چارلز لکلرک اعتقاد دارند که رانندگان باید آزادانه در مورد پنالتی های داده شده اظهار نظر کنند.

لوئیس همیلتون گفت :

من در پیت لین بودم و دیدم که همه ماشین ها متوقف شدند و نمیتوانستم ببینم چه اتفاقی افتاده است .

لکلرک گفت :

من کمی تعجب کردم ، به خصوص اتفاقی که در پیت لین افتاد ، زیرا می تواند اتفاقات بسیار بدی را در برای راننده ایجاد کند.

اما باز هم همانطور که لوئیس گفت، همیشه یک جلسه با فیا وجود دارد و سعی می کنیم به آنها توضیح دهیم که دیدگاه ما چیست. من مطمئن هستم که فردا عصر در جلسه توجیهی این بحث را خواهیم داشت.

خود مکس ورستپن با دریافت توبیخ به جای پنالتی، آن را کم اهمیت جلوه داد و گفت که تنها کاری که میتوانستم انجام بدهم این بوده که ماجرا را کامل برای استوارد ها بیان کنم.

ورستپن در این مورد افزود:

در هر موردی اتفاقات متفاوت است و تنها چیزی که میتوانم در مورد تعیین خط سنگاپور بگویم این است که وقتی در ماشین بودم چه اتفاقاتی افتاد و چه اطلاعاتی که به من داده شد را توضیح دادم و این تنها چیزی است که می دانستم و آن را گفتم و در نهایت تصمیم با استوارد ها بود.

آلبون نیز از پنالتی که پرز دریافت کرده ناراضی است.

برخورد سرجیو پرز و الکساندر آلبون یکی دیگر از اتفاقات مسابقه سنگاپور بود که سرجیو پرز به دلیل خارج کردن آلبون راننده تیم ویلیامز از پیست ، پنج ثانیه پنالتی دریافت کرد و در نهایت در رده هشتم مسابقه را به اتمام رساند .

آلبون فکر می کند که جریمه پرز میتوانست کمی بیشتر باشد.

او گفت :

این مسابقه بسیار عجیب و پر اتفاق بود. ما رانندگان برای ثبات و عملکرد خوب تلاش میکنیم و فکر میکنم برای تیم و تماشگران نیز همینگونه باشد.

مثلا شما میتونید برخورد من رو با چکو زمانی که ۵ ثانیه پنالتی داره ببینید با هر چیزی دیگه ای مطابقت داره ، آیا این منصفانست؟

۱ یک نظر

  1. بابک پاسخ

    بابا اینا یه قهرمانی جهان و به زشت‌ترین حالت ممکن از لوئیس گرفتن دادن به مکس ( رد بول) دیگه برای ۵ ثانیه پنالتی ندادن نارحتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *