مرداد ۴, ۱۴۰۳

مکلارن قرارداد خود را برای استفاده از پیشرانه مرسدس تا فصل 2030 تمدید کرد.

مکلارن با تمدید قرارداد استفاده از پیشرانه های مرسدس تا فصل 2030، تا فصل 2026 و پس از آنکه قوانین خودرو ها تغییر می یابند نیز از پیشرانه این سازنده آلمانی استفاده خواهد کرد.

قرارداد گذشته تیم مستقر در ووکینگ تا پایان سال 2025 اعتبار داشت و آنها در حال ارزیابی گزینه های  دیگر خود برای بلند مدت با هوندا یا دیگر سازندگان بودند. اما قبل از پایان فصل 2023 فرمول یک در ابوظبی، مکلارن اعلام کرد که یک قرارداد پنج ساله جدید با مرسدس امضا کرده است که باعث می شود تا آنها تا سال 2030 از پیشرانه های سازنده آلمانی استفاده کنند.

مک لارن از سال 2021 شریک مرسدس بوده است و قبلاً در اواخر دهه 1990 نیز از یک دوره موفقیت با همکاری مرسدس را تجربه کرده است. گفتنی است که آخرین پیروزی مکلارن در فصل 2021 و در گرندپری ایتالیا بود که تیم بریتانیایی موفق به کسب یک نتیجه 1-2 شد.

مکلارن تا فصل 2030 از موتور مرسدس استفاده خواهد کرد

زک براون، مدیرعامل مک لارن، در مورد تصمیم استفاده از پاوریونیت مرسدس برای آینده، گفت که طول مدت این قرارداد نشان دهنده اعتماد تیمش به محصولات مرسدس است.

او گفت:

“مرسدس بنز شریک درخشان و قابل اعتماد تیم فرمول یک مکلارن بوده است. این تمدید نشان‌ دهنده اعتمادی است که سهامداران ما و تیم نسبت به پیشرانه‌ های مرسدس و مسیری که ما با آنها در عصر جدید مقررات پیش رو خواهیم داشت، دارند.”

“ما با هم در سه فصل گذشته موفق بوده‌ایم و امیدوار هستیم که بتوانیم تا موفقیت های گذشته را بار دیگر تکرار کنیم.”

توتو ولف، رئیس تیم فرمول یک مرسدس، گفت که برخوردار بودن از مشتری های پاوریونیت که تیم های بزرگی هستند یک مزیت به حساب می آید زیرا مسابقات آینده فرمول یک به سمت  یک دوره قوانین جدید حرکت می‌کند.

ولف توضیح داد:

“این سنگ بنای استراتژی ما در ورزش های موتور اسپرت بوده است که با تیم‌های مشتری قدرتمندی کار کنیم. این مزیت‌های زیادی دارد، به عنوان مثال: معیار رقابت واضحی را ارائه می‌دهد، یادگیری فنی ما را تسریع می‌بخشد و به طور کلی ساختار تجاری مرسدس را تقویت می کند.”

مکلارن با مرسدس روابط را گسترش میدهد

“مک لارن از سال 2021 رقیب سرسخت و درخوری بوده است، به خصوص در نیمه دوم همین فصل. عملکرد قوی مکلارن نشان دهنده توانمندی مرسدس در ارائه محصولات خود به دیگر شرکت های معتبری چون مکلارن است.”

با توجه به شایعات اخیر مرسدس در حال حاضر با تلاش های خود بر روی پاوریونیت جدید فصل 2026 پیشرفت بسیاری کرده است و از سال 2022 با کار بر روی آن سعی بر قدرتمند ظاهر شدن در آغاز عصر قوانین جدید خواهد داشت.

گفتنی است که قوانین جدید واحد پیشرانه فرمول یک حرکتی به سمت سوخت کاملاً پایدار و همچنین تغییر به سمت اتکای بیشتر به نیروی الکتریکی را نشان می دهد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *