اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳

بررسی دلایلی که باعث شد لوییس همیلتون به فراری بپیوندد

لوییس همیلتون راننده بریتانیایی تیم مرسدس در پایان سال ٢٠٢۴ این تیم را به مقصد فراری ترک خواهد کرد.

شایعه ای که به واقعیت تبدیل شد !

انتقال همیلتون به براکلی پس از اینکه در پایان سال ٢٠١٢ تیم مک لارن را ترک کرد و به تیم مرسدس پیوست ، از آن زمان به‌ عنوان بهترین جابجایی در تاریخ فرمول یک نام گرفته است.

با کسب شش عنوان قهرمانی پس از پیوستن به مرسدس، این همکاری مرسدس و لوییس همیلتون حتی موفقیت مایکل شوماخر و فراری را تحت تاثیر قرار داد. اما شایعاتی که به واقعیت تبدیل شدند. چرا؟ آیا لوئیس همیلتون ایمان خود را به مرسدس از دست داده است؟

عدم عملکرد مناسب مرسدس :

پس از دوره قوانین جدید و گرند افکت ، تیم مرسدس نتوانست با قوانین جدید دست و پنجه نرم کند و لوئیس همیلتون پس از پایان فصل ٢٠٢١ ، در دو فصل اخیر هیچ پیروزی کسب نکرد. در حالی که جورج راسل توانست اولین برد خود را در این دو فصل کسب کند.

مرسدس این دو فصل گرچه پیشرفت های زیادی کرد ، اما شاهد پیشرفت ردبول بود.

مطمئنا منطقی نیست که یک تیم همیشه در اوج باشد. اما این علامت سوال برای راننده تیم به وجود می آید که چه زمان دوباره به ثبات عملکردی دست پیدا می کنند.

در این بین ، فراری بود که با قوانین جدید به خوبی سازگار شد و در اوایل حتی از ردبول هم برتر بود و بسیاری گمان می کردند فراری به فرم خوبی رسیده اما در ادامه به دلیل برخی مشکلات نتوانستند به عنوان قهرمانی برسند.

اگر همیلتون در تلاش است تا پس از چند هفته بازدید از کارخانه و جلسات با اعضای تیم، راهی برای خروج از مرسدس بیابد، حتی پس از شایعات مثبتی که در مورد خودروی فصل جدید آنها منتشر شده ، شاید ماشین را در حد مدعی بودن ندیده!

آیا این آخرین شانس همیلتون برای قهرمانی خواهد بود؟

همیلتون به پایان دوران حرفه ای خود نزدیک شده است، زیرا به تازگی ٣٩ ساله شده است. تا سال ٢٠٢۶، همیلتون ۴١ ساله خواهد شد. البته فرناندو آلونسو ثابت کرده است که سن یک عدد است و مانعی برای رانندگی در فرمول یک نیست. همچنین فقط سه راننده پس از ۴٠ سالگی موفق به کسب قهرمانی شده اند.

با فرض اینکه مرسدس برای امسال یا سال آینده پیشرفت و سرعت برای پیشی گرفتن از ردبول را نخواهد داشت، قمار همیلتون می تواند برای سال ٢٠٢۶ باشد و او فکر می کند که قوانین جدید چه در قسمت شاسی و چه در قسمت پیشرانه بهتر باشد.

از این گذشته ، همیلتون ثابت کرده که در مورد آینده اش ریسک پذیر نیست. پیوستن او به مرسدس در پایان سال ٢۰١٢ به عنوان یک ریسک بزرگ حساب می شد.

فرصتی مجدد هم تیمی شدن لوییس همیلتون و فرد واسور :

پیوستن به فراری به معنای فرصتی برای شراکت دوباره با فرد واسور است، مدیری که همیلتون در گذشته با او موفقیت های زیادی کسب کرده است.

مدت ها قبل از حضورش در فرمول یک، واسور بنیانگذار و رئیس تیم آرت گرند پری ، یک تیم برجسته در رده های نوجوانان بود.

همیلتون در سال ٢٠٠۵ که با حمایت مک لارن در رتبه های بالاتری قرار گرفت، برای تیم واسور در سری فرمول 3 یورو رانندگی کرد و در مسیر رسیدن به عنوان قهرمانی، ١۵ برد به دست آورد. با رفتن به تیم سطح بالا تر آرت گرند پری در سال ٢٠٠۶، پنج پیروزی همیلتون برای او این عنوان را تضمین کرد و برای متقاعد کردن ران دنیس کافی بود تا او را در مک لارن در کنار فرناندو آلونسو قرار دهد.

همیلتون و واسور همواره در تماس هستند :

با وجود چهره شاد ، واسور ، دندان های تیزی دارد که کمتر از کریستین هورنر و توتو وولف نیست. با توجه به اینکه در طول مدت کوتاهی که تا کنون در فراری حضور داشته، همواره در حال پیشرفت بوده.

شاید بهترین نمونه خشم او را در کنفرانس مطبوعاتی در لاس وگاس در پایان فصل ٢٠٢٣ باشد.

اما با توجه به اینکه رئیس تیم، جان الکان برای جذب همیلتون مشتاق است، باعث درخواست فراری به همیلتون شد.

اگر واسور امضای همیلتون را تضمین کرده باشد، این امر نشان دهنده تکامل او به عنوان یک مدیر بسیار جدی در فرمول یک خواهد بود.

فراری صرف نظر از قدرت رقابتی خود در هر سال، همچنان بر رانندگان تسلط دارد. به عنوان تنها تیمی که از اولین سال در فرمول یک حضور داشته است، تقریبا تمام رانندگان بزرگ در این تیم بوده اند.

علاقه پیوستن به فراری و کاری که الگو همیلتون ، آیرتون سنا نتوانست انجام دهد :

اما غایبان قابل توجه در صدر کتاب رکوردها لوییس همیلتون و الگو او آیرتون سنا هستند. با در نظر گرفتن تمام آمار های دوران حرفه ای سنا، تحسین همیلتون برای راننده برزیلی در طول این سال ها کاهش نیافته است.

به دلیل کوتاه بودن عمر سنا به دلیل تصادف مرگبار او در ایمولا در سال ١٩٩۴ در حالی که تنها ٣۴ سال داشت، قهرمان سه دوره جهان هرگز به فراری نرفت.

تاریخچه، اعتبار و جذابیت فراری همچنان رانندگان را جذب می کند تا جایی که آنها گاهی اوقات به ضرر حرفه خود عمل میکنند . در حالی که واضح است که چنین چیزی برای همیلتون وجود ندارد، اما همکاری برند همیلتون و برند فراری شاید هیجان‌ انگیزترین همکاری راننده و تیم تا کنون و سودآورترین برای هر دو طرف در تاریخ این ورزش باشد.

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *