اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳

جورج راسل خواستار شفافیت کامل در مورد تحقیقات پیرامون رئیس فیا شد

جورج راسل راننده مرسدس می گوید فرمول یک باید همه حقایق و شفافیت کامل را در مورد تحقیقات محمد بن سلیم به کار ببندد

در دو گزارش جداگانه که این هفته توسط بی‌بی‌سی منتشر شد، ادعا شده است که یک شخص محمد بن سلیم را به تلاش برای مداخله در نتیجه گرندپری عربستان سعودی در سال 2023 متهم کرده است.

در پرونده دوم گفته می‌شود که او در اواخر فصل گذشته به مقامات فشار آورده است تا از برگزاری گرندپری لاس وگاس جلوگیری کنند

فیا اعلام کرد که مامور رسیدگی به پرونده آنها گزارشی دریافت کرده است که جزئیات ادعاهای احتمالی مربوط به برخی از اعضای هیئت های حاکمه خود را شامل می شود.

طبق بیانیه فیا، بخش رسیدگی اکنون این نگرانی ها را ارزیابی می کند، همانطور که رویه معمول در این موارد است، تا اطمینان حاصل شود که روند قانونی به دقت دنبال می شود.

جورج راسل، که برای مدت کوتاهی در مسابقه جده 2023 با یک پنالتی برای فرناندو آلونسو پس از مسابقه به مقام سوم رسید، علت پنالتی نیز به این دلیل بود زیرا تیم استون مارتین در حین توقف در پیت پنالتی ماشینش را لمس کرده بود، قبل از اینکه این جریمه در بازبینی لغو شود.

بررسی این حادثه، در جریان کنفرانس مطبوعاتی قبل از رویداد برای مسابقه آخر هفته عربستان در سال 2024 در مورد وضعیت سوال شد.

راسل وقتی از او پرسیده شد که آیا با توجه به موقعیتش به عنوان مدیر انجمن رانندگان جایزه بزرگ، نگرانی‌هایی دارد، پاسخ داد: ما می‌خواهیم همه حقایق را ببینیم و فقط شفافیت کامل داشته باشیم، همه ما در اینجا مسابقه می دهیم، همه ما یک محل برای رقابت منصفانه و یکسان برای نشان دادن آنچه می توانیم انجام دهیم میخواهیم. من واقعا نمی توانم بیشتر از این نظر بدهم.

اما راسل در ادامه افزود که تیمش در سال گذشته وقتی نتیجه جریمه لغو شد، شگفت زده شد، زیرا تیم حقوقی مرسدس فکر می‌کردند که کار بزرگی برای ارائه پرونده ما انجام دادند و در ابتدا موفق شدند. اما ناگهان آن را از دست دادیم

هنگامی که از آلونسو نیز در مورد این گزارش ها سوال شد، در حالی که راننده استون مارتین ابتدا در پاسخ خود اظهار داشت که این موضوع تنها به دلیل تسلط فعلی ردبول بر فرمول یک مطرح شده است. آلونسو می‌گوید:

حرف‌های زیادی در خارج از مسیر وجود دارد، زیرا فعالیت‌های روی پیست در حال حاضر خیلی هیجان‌انگیز نیستند.

در 72 گرندپری گذشته یک ماشین برنده شده است که کم و بیش در سه سال تسلط داشته است. بنابراین، وقتی این اتفاق در یک ورزش می افتد، همیشه فعالیت ها و تنش های زیادی خارج از مسیر پیست وجود دارد. این بیشتر مربوط به تحقیق فیا است که باید به آن احترام بگذاریم و نتیجه را ببینیم. ما از همه شواهد و همه شواهدی که سال گذشته نشان دادیم خوشحالیم، بنابراین این یک راه حل کاملاً واضح برای همه ما است. بنابراین، بیایید ببینیم فیا در تحقیقات خود چه می گوید.

در همین حال، لندو نوریس از مکلارن در مورد اتهامات رئیس فیا گفت: “شما هرگز نمی خواهید چنین اتفاقی در هیچ نقطه ای رخ دهد.”

این پس از آن بود که نوریس در ابتدا گفت که او فکر نمی‌کند جذابیت فرمول یک باید با اتفاقات دور از پیست که به تمرکز فعلی روی کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول مربوط می‌شود، قطع شود.

نوریس گفت: موضوع فیا موضوع بزرگتری است. باز هم، این چیزی نیست که مستقیماً من را درگیر کند. و من مطمئن هستم که تحقیقات و همه اینها در حال انجام است، من همه چیز را در مورد آن نمی دانم.

اگر این اتفاق بیفتد و رانندگان بیشتر درگیر باشند، قطعا نظر خواهم داد، اما البته، این چیزی نبود که ما درباره آن بدانیم.

من چیز زیادی نمی دانم بنابراین، این چیزی نیست که بتوانم در مورد آن صحبت کنم، اما شما هرگز نمی خواهید چنین چیزی در هیچ نقطه ای رخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *