مرداد ۳, ۱۴۰۳

لوییس همیلتون از نارضایتی خود درباره عملکرد و بازدهی لاستیک های پیرلی می گوید

لوییس همیلتون، قهرمان 7 باره جهان اظهار می کند که نمی‌تواند زمانی را به یاد بیاورد که لاستیک هایی که در فرمول یک استفاده می شدند تا این حد عملکرد بد و پنجره بازدهی بسیار کوچکی داشته باشند.

جایزه بزرگ میامی برای تمامی رانندگان یک مسابقه سخت بود زیرا یافتن پنجره عملکرد صحیح لاستیک های پیرلی بسیار دشوار بود که این مشکل متشکل از دمای پیست و هوا و همچنین جنس آسفالت پیست بوده است. لوییس همیلتون درباره این عملکرد بد در میامی در مصاحبه ای اختصاصی توضیح داده است.

برای همیلتون و خودروی مرسدس که دمای لاستیک‌ها را به راحتی می‌تواند در محدوده عملکرد عالی خود قرار دهد نیز این مزیت سود چندانی نداشته است. این قهرمان 7 دوره جهان با تأمل در مورد وضعیت فعلی، فکر می کند که ویژگی های لاستیک های 18 اینچی فعلی پیرلی چیزی است که قبلاً هرگز تجربه نکرده است.

او در مصاحبه با نشریه Motorsport گفت: “من فکر می کنم ما فقط با یک پنجره عملکردی بسیار کوچک و محدود دست و پنجه نرم می کنیم. من فکر می کنم این مشکلی بزرگ از لاستیک است. قطعاً در تمام دوران حرفه‌ای‌ام، هرگز به یاد نمی‌آورم که چنین پنجره کوچکی برای کار با لاستیک ها داشته باشم.”

همیلتون ادامه داد: “با این پنجره عملکرد کوچک و محدود و همچنین مشکل دیر به دما رسیدن لاستیک ها باعث می شود تا خودرو ها زمان زیادی نسبت به سرعت واقعی از دست بدهند که این خود باعث به هم خوردن ریتم و جذابیت مسابقه می شود.”

او افزود: “راستش، این احتمالاً ناامیدکننده‌ترین چیز ممکن است. پس شما فقط می توانید تعادل زمان میان دور های خود را بهینه کنید و سپس فقط در طول مساقه چسبندگی خوبی داشته باشید. این قطعا یک موصوع آزار دهنده است زیرا نمی توان با چنین وضعیتی به درستی مسابقه داد و عملکرد را از خودرو استخراج کرد.”

علاوه بر همیلتون، الکساندر آلبون راننده ویلیامز نیز اعلام داشت که مشکلات لاستیک های پیرلی در میامی به وضوح احساس شد و این یک مشکل بزرگ برای استخراج عملکرد از خودرو ها است.

لوییس همیلتون و آلبون ناراضی از پیرلی

این مرد تایلندی گفت: ” این مشکل بیشتر از هر چیز دیگری در مورد عملکرد بد لاستیک است. شما کمی سریع رانندگی می کنید و به زودی کند می شوید. بنابراین تقریباً در کل مسابقه باید به مدیریت لاستیک توجه کنیم و از فشار آوردن نیز پرهیز کنیم.”

“پیست میامی نیز برای لاستیک های پیرلی بسیار بد بود و با وجود تمام محدودیت ها اعم از فشار نیاوردن به لاستیک ها و کاهش مصرف لاستیک خودرو ها هر ساله ما با مشکل عملکرد لاستیک در چنین پیست هایی مواجه می شویم.”

هلموت مارکو، مشاور موتوراسپرت تیم ردبول نیز در میامی گفت که حتی مرسدس برای مدیریت عملکرد لاستیک ها برای تعیین خط از لاستیک های مدیوم به جای سافت استفاده کرد که مزیت آنچنانی نداشت و بسیار کند نیز نبودند که این نشان دهنده در کنترل نبودن اوضاع لاستیک های پیرلی توسط هیچ تیمی بوده است.

لوییس همیلتون در میامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *