اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳

استلا مدیر تیم مک لارن؛ ما برای رفع نقاط ضعف خود به ۱۲ ماه دیگر نیاز داریم

استلا مدیر تیم مک لارن معتقد است که برای رفع کامل نقاط ضعف خودروی MCL38، به ۱۲ ماه دیگر توسعه نیاز دارند.
مک لارن یکی از تیم‌هایی است که از ابتدای سال گذشته تاکنون بیشترین پیشرفت را داشته است و بیشتر دستاوردهایش از بسته‌های ارتقاء در اواسط سال ۲۰۲۳ است که به آن اجازه داد فصل را در رتبه چهارم به پایان برساند.

تیم انگلیسی سال ۲۰۲۴ را تقریباً از همان جایی که به پایان رساند شروع کرده است و با مرسدس برای کسب مقام سوم مبارزه می‌کند، اگرچه پیشرفت های عظیم فراری در سرعت مسابقه‌ای، اسکودریا را دور از دسترس نگه می دارد.

کناره گیری نادر مکس ورشتپن در استرالیا به لندو نوریس این امکان را داد که اولین سکوی تیم در این رقابت ها را کسب کند و بعد از آن اسکار پیاستری، هم تیمی اش، چهارم شد.

نماینده مک لارن در سال ۲۰۲۴، یعنی خودروی MCL38، نقاط ضعف اصلی نسل قبلی خود را پشت سر گذاشته است و تیم قصد دارد اولین بسته ارتقاء را در جایزه بزرگ میامی یا ایمولا در ماه اردیبهشت معرفی کند.

اما آندره استلا مدیر تیم هشدار داد که رفع کامل نقاط ضعف خودروی MCL38، از جمله عملکرد در پیچ های سریع و فقدان اثرگذاری دی آر اس، که به حداکثر سرعت لطمه می‌زند، احتمالاً نیاز به ۱۲ ماه دیگر برای توسعه خواهد داشت.

ما از سرعت توسعه در ۱۲ ماه گذشته بسیار خوشحالیم، اما می‌توانم بگم، توسعه ۱۲ ماهه دیگری نیز وجود دارد که باید طی کنیم تا واقعاً خودرویی را ارائه دهیم که در محدوده دی آر اس قوی است و در پیچ ها قوی است.

لندو نوریس در جایزه بزرگ استرالیا

در حوالی مسابقه شش یا هفت باید یک بسته ارتقاء مناسبی داشته باشیم و امیدواریم که به طور بالقوه کل نقاط ضعف خودروی MCL38 را رفع کند.

 

کل فصل طول می‌کشد تا در واقع عملکرد کافی را اضافه کنیم و بگوییم که دیگر این نقاط ضعف را نمی بینیم چراکه این بخش ها بهبود یافته اند.

استلا فکر نمی‌کند که خلاص نشدن مک‌لارن از شر نقاط ضعفش نشان‌دهنده مشکلاتی در کارخانه باشد و همچنین غیرمنتظره نیست.اما او توضیح داد که این نتیجه زمانی است که برای توسعه و افزودن عملکرد در همه زمینه‌ها طول می‌کشد و تیم‌ها باید پروژه‌های خود را با دقت و تحت سقف بودجه انتخاب کنند. وی گفت:

پاک کردن نقاط ضعف مساوی است با توسعه خودرو.اینطور نیست که شما این ضعف ها را داشته باشید زیرا مشکلی پیش آمده است.هیچ مشکلی پیش نمی آید، خودرو به اندازه کافی توسعه نیافته است و این جنبه ها خود را در اینجا نشان می‌دهند، مانند اینکه در پیچ های طولانی ضعیف می شوید یا سرعت کافی در دی آر اس ندارید.

اما این عملاً نیازمند پیشرفت است.اگر از من بپرسید که ماشین چگونه خودروی ما رفتار می کند، من می گویم که بسیار خوب است، همانطور که انتظار می رود پیش می‌رود.این دقیقا همان چیزی است که ما از نتایج تونل باد و CFD انتظار داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *