مرداد ۶, ۱۴۰۳

جورج راسل معتقد است داده های تمرینات لوییس همیلتون به او در کسب پول پوزیشن کانادا کمک بزرگی کرده است

جورج راسل پس از کسب دومین پول پوزیشن خود در فرمول اذعان داشت داده هایی که لوییس همیلتون در طول مراحل تمرینی بدست آورد نقش بزرگی را در رسیدن او به خط یک کانادا در تعیین خط داشته است.

لوییس همیلتون در تمرین پایانی در مونترال به خوبی ظاهر شد، او جلسه صبح شنبه را با فاصله ای حدود 4 دهم ثانیه نسبت به مکس وستپن از ردبول به پایان رساند. و این سرعت فوق العاده همیلتون بود که جورج راسل را بر آن داشت تا کمی عمیق‌تر در مورد کاری که همیلتون در طول دور انجام می‌داد کند و کاو کند.

او پس از بررسی داده‌های خود برای درک بهتر مسائل، ادعا کرد آنچه که از هم تیمی خود آموخته است باعث شد او به پول پوزیشن آخر هفته کانادا دست یابد. اما نکته جالب آنجاست که لوییس همیلتون خود نتوانست به رده ای بیش از رده هفتم دست یابد.

جورج راسل در کانادا

راسل پس از کسب پول پوزیشن در مصاحبه با Motorsport.com توضیح داد: “امروز صبح لوییس در حال پرواز بود و او خیلی جلوتر از من بود. من مجبور شدم به داده های او نگاهی بیندازم تا بفهمم او چه کار متفاوتی انجام می دهد. و صادقانه بگویم، این به من کمک زیادی کرد.

بنابراین من خیلی خوشحال هستم که توانستیم به پول پوزیشن دست یابیم، زیرا احساس می‌کنم که ما واقعا مستحق این هستیم زیرا تلاش و سختی کشیدیم، ماشین این آخر هفته احساس فوق‌العاده‌ای داشت.

لازم به ذکر است اولین پول پوزیشن مرسدس پس از گرندپری مجارستان در سال گذشته در کانادا بدست آمد جایی که این تیم تنها با یک به روزرسانی بال جلو بسیار قدرتمند ظاهر شد و در پیچ های کند سریعترین خودروی پیست بود.

راسل اعتراف کرد که این نتیجه برای کل  افراد تیم که برای پیشرفت در نسل فعلی اتومبیل‌ها سخت تلاش کرده‌اند، نیرو و روحیه عظیمی را به ارمغان آورده است.

جورج راسل گفت: “چنین سرعت بالایی. چیزی است که مدتی طولانی می گذرد و احساس آن را تجربه نکرده بودیم. افراد در براکلی و بریکس ورث کار بسیار سختی انجام دادند و همچنان با عزم و اراده به کار خود ادامه می دهند. در ابتدا فکر نمی کردم که بتوانیم خیلی زود به رقابت با تیم های برتر بپردازیم اما الان ما بسیار سریع هستیم و این ما را خوشحال می کند.”

جورج راسل و کسب پول پوزیشن

او افزود:” ما قبلاً با کم‌فرمانی خیلی مشکل داشتیم. اما بالعکس سال گذشته، ما بیش فرمانی زیادی داشتیم، و به نوعی سعی می‌کردیم میانگین بین آنچه در سال گذشته داشتیم و آنچه امسال داشتیم را پیدا کنیم و به نظر می رسد که ما در حال رسیدن به آن نقطه شیرین هستیم.

” این چیزی است که ما مدت‌هاست که صادقانه گفته‌ایم. اما الان با آرامش می گوییم که توانستیم پول پوزیشن را بدست آوریم.”

پول پوزیشن جورج راسل علیرغم اینکه او دقیقاً زمانی مشابه با مکس ورستپن قهرمان جهان ثبت کرد به دست آمد. زیرا او زودتر زممان خود را ثبت کرده بود.

ورستپن نیز اعتراف کرد که با وجود سرعت فوق العاده مرسدس مقام دوم بهترین چیزی است که و تیمش می توانستند به آن دست یابند.

همیلتون و جورج راسل در کانادا

این مرد هلندی گفت: “مرحله سوم تعیین خط برای مرسدس خوب نبود آنها در بدترین حالت دو دهم دیگر می توانستند سریعتر باشند. در آینده، فکر می‌کنم، وقتی به سرعت خالص آن‌ها نگاه کنید، متوجه می شوید که هیچ کاری از دست ما بر نمی آمد. وقتی دور های آنان را دیدم متوجه شدم که این نهایت ان چیزی که بود که می توانستیم بدست آوریم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *