مرداد ۶, ۱۴۰۳

لوئیس همیلتون:عملکرد استون مارتین گواهی بر اشتباه بودن کپی کردن از ردبول است.

لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره جهان می‌گوید تیم استون مارتین و خودرویش در فصل 2023 نشان میدهد که چرا تیمش علاقه ای به کپی از خودروی ردبول ندارد زیرا استون مارتین در طول فصل با یک عملکرد بشدت پر فراز و نشیب دست و پنجه نرم میکرد.

مرسدس که فصل را با امید بسیاری شروع کرد به زودی متوجه شد که خودروی آنها طرح شکست خورده ای بیش نیست. بنابراین تصمیم به اعمال به روزرسانی های بسیاری را بر روی خودروی W14 خود آغاز کرد که اولین بسته به روزرسانی آنها در موناکو بر روی خودرو قرار گرفت. این در حالی است که لوئیس همیلتون در ابتدای فصل معتقد بود مرسدس باید مسیر خود را تغییر دهد.

اما تیم باز هم به این نتیجه رسید که این به روزرسانی ها و تلاش ها کافی نبوده است و تصمیم به تفییر تمامی اجزای کوچک و بزرگ خودروی خود برای فصل آینده گرفته است. گفتنی است که بسیاری از تلاش‌های مرسدس در این فصل صرف درک بهتر مسیر توسعه خودرو شد تا بتوانند به اطلاعات مناسبی دست یابند.

لوئیس همیلتون و آلونسو

همیلتون راننده مرسدس در این باره میگوید که تمامی این به روزرسانی ها و تلاش ارزش داشته اند و مطمئن است که آنها نتیجه خواهند داد. او معتقد است که این تلاش ها برتری واضحی نسبت به یک کپی کورکورانه از خودروی برتر سال دارد.

او معتقد است که عملکرد پر فراز و نشیب استون مارتین در طول فصل گواهی بر این است که کپی از ردبول یک کار شکسته خورده است.

زیرا استون مارتین که از لحاظ فلسفه و طراحی در بسیاری از قسمت ها پیروی خودروی ردبول بود حتی در برخی مسابقات توانایی به پایان رساندن مسابقه را نیز نداشت که ای نشان از عدم توانایی استون مارتین برای رساندن خودرو به بالانس مناسب را نشان میدهد.

همیلتون در پاسخ به این سوال Motorsport.com که آیا مرسدس تا به حال به کپی کردن از خودروی ردبول و دور انداختن طرح فعلی خود فکر کرده است یا نه گفت:

“موضوع این است که با زمان و منابع محدودب که وجود دارد نمی توان طرحی که ماه ها برای آن وقت گذاشته شده است را دور بیندازیم. کپی کورکورانه از خودروی برتر فصل مسلما شما را به عملکرد خوب و پایدار نخواهد رساند.”

لوئیس همیلتون در مونزا

“به استون مارتین نگاه کنید. آنها سعی کردند یک ماشین را کپی کنند در حالی که طرح خود آنها تفاوت های بسیاری با خودروی ردبول داشت. باید اشاره کرد که کپی کردن به همین راحتی هم نیست. شما باید سعی کنید قسمت های خوب را بردارید و از طریق آزمون و خطا ی بسیار قسمت های دیگر را با آنها سازگار کنید.”

“اما می توانید مشاهده کنید که آنها در ابتدای فصل عملکرد خوبی داشتند اما در توسعه خودرو به بن بست خوردند و تا پایان فصل سخی زیادی را تحمل کردند.”

فرم فوق العاده لوئیس همیلتون در گرندپری آمریکا باعث شد تا او بتواند از میزان قدرت و پایداری ردبول آگاه شود. او در مورد آنچه که در طول آخر هفته آمریکا مشاهده کرد گفت: بسیار با ثبات و سریع، آن خودرو شباهت بسیاری به خودروی فصل 2020 من یعنی W11 دارد.

“آن خودرو به حدی پایدار است که گویی از هر سیلندر پیشرانه اش قدرت خالص خارج میشود و آن را به چرخ ها منتقل میکند. این باعث میشود تا شما بتوانید با خودرو سازگار شوید و از رانندگی با آن لذت ببرید.”

و همیلتون معتقد است این مزیتی است که به مکس ورستپن اجازه داد تا در طول فصل 2023 با آرامش و ثبات بسیار بالا رانندگی کند.

او گفت: ما نزدیک‌ترین تیم به آنها در آستین بودیم، اما من فکر می‌کنم که آن‌ها یک یا دو دهم دیگر نیز میتوانستند سریعتر باشند. زیرا اگر به نحوه رانندگی مکس نگاه کنید او اصلا به خودرو فشاری نمی آورد.

لوئیس همیلتون در موناکو

لوئیس همیلتون با خنده ای کنایه آمیز اظهار داشت:

“فکر نمیکنم مکس در طول فصل حتی عرق کرده باشد! حتی در آستین که فاصله میان تیم ها بسیار کم بود.”

او ادامه داد

“وقتی در آن موقعیت هستید، وقتی عملکرد خوبی دارید و می توانید با آرامش رانندگی کنید، ماشین به اندازه کافی سریع است، لاستیک ها حفظ میشوند. این یک موقعیت فوق العاده لذت بخش و عالی است. در نهایت، باید بگویم که آنها کار شگفت انگیزی انجام داده اند و شایسته آن هستند و من به آنها تبریک میگویم”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *