اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳

فلوویز چیست و چه کاربردی در فرمول یک دارد

مهندس های آیرودینامیکی می توانند با استفاده از رنگ فلوویز جریان هوا را در بخش های مختلف خودرو بررسی کنند.

تیم‌ های فرمول یک امتیازات خود را در مسابقات اسپرینت و مسابقات اصلی کسب می کنند، اما اطلاعات و داده هایی که امکان همبستگی میان پیست و کارخانه را فراهم می‌ کند در تست‌ های پیش فصل و جلسات تمرین آخر هفته تکمیل می‌ شوند.

اما تیم ها چگونه به این ویژگی دست پیدا می کنند؟

فلوویز چیست؟

فلوویز رنگی است که روی بخشی از ماشین پاشیده می شود تا به مهندسان اجازه دهد تا جریان هوا را در قسمت های خودرو بهتر تجسم کنند.

اغلب، قبل از خروج راننده از گاراژ استفاده می شود، به طوری که قبل از اینکه هوا بتواند پخش شدن را دیکته کند، رنگ خشک نشود.

رنگ فلوویز بسته به رنگ خودرو متفاوت است، اگرچه معمولا به رنگ سبز و زرد دیده می شود. برخی از تیم‌ها از رنگ خاصی استفاده می‌ کنند که جزییات آن تنها با استفاده از نور فرابنفش قابل مشاهده است تا رقبا نتوانند از جریان عبور هوای ماشین با خبر شوند.

استفاده از رنگ به خودی خود یک تخصص است. با استفاده بیش از حد جریان هوا توانایی ایجاد خطوط واضح را ندارد و به جای آن گودال هایی ایجاد می‌ شود که بسیار کوچکند و جمع‌ آوری داده از آنها تقریبا غیرممکن خواهد بود.

هنگام حرکت با سرعت بالا، رنگ در سطح خودرو حرکت می کند که این حالت توسط جریان هوا ایجاد می شود.

فلوویز چگونه استفاده می شود؟

این رنگ عملا آزمایش بر روی ماشین است که جریان هوا را نشان می دهد و از همان جلوه های تونل باد است ، با این تفاوت که جریان عبور هوا از ماشین در پیست امتحان می شود.

این کار به مهندسان اجازه می دهد تا به جای استفاده از اعداد و ارقام، ویژگی ها و عملکرد ماشین را درک کنند.

هنگامی که یک ماشین پس از دور زدن با استفاده از رنگ فلوویز به گاراژ بر می گردد، می توان قبل از شروع تمیز کردن خودرو ، از آن عکس گرفت.

استفاده از رنگ در فرمول یک از زمان کاهش روزهای تست پیش فصل ، قانون سقف بودجه و محدودیت‌ های تست آیرودینامیکی ، اهمیت بیشتری پیدا کرده است، که همگی میزان اطلاعات و داده هایی را که می‌ توان قبل از هر آخر هفته جمع‌ آوری کرد را محدود می‌ کنند.

چیزی که این رنگ به مهندسان اجازه می‌ دهد ببینند، نه تنها مسیر عبور جریان هوا است، بلکه هرگونه نقصی ست که بین بدنه خودرو و جریان هوا وجود دارد.

پس ، از دیدن رنگ روی ماشین ها در تست پیش فصل تعجب نکنید!

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *