اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳

زک براون:ارزش فعلی تمامی تیم های فرمول یک در حدود یک میلیارد پوند است!

زک براون، رئیس تیم فرمول یک مکلارن، معتقد است که تمام تیم‌های فرمول یک در حال حاضر ارزشی معادل ۱ میلیارد پوند یا تقریباً ۱.۲ میلیارد دلار دارند.

در طول دهه ها، فرمول یک به یک ورزش جهانی با طرفداران گسترده تبدیل شده است. این محبوبیت به حدی است که در فصل فعلی فرمول یک، تیم به 21 کشور مختلف پا می گذارند. رشد پایدار مسابقات گرندپری در سال‌های اخیر و جذابیت جهانی آن به طور منطقی به نفع شرکت‌کنندگان آن یعنی تیم ها و رانندگان بوده است و حالا زک براون با توضیح درباره عملکرد فرمول یک و تیم ها درباره ارزش گذاری و افزایش آن صحبت میکند.

این روند رو به رشد، فرمول یک را به یک تجارت بسیار پرسود و پرطرفدار تبدیل کرده است، که به نوبه خود ارزش هر فرنچایز را افزایش داده است، واقعیتی که توسط سرمایه گذاری های اخیر در تیم های آلپین و استون مارتین تأیید شده است.

زک براون از ارزش تیم ها در فرمول یک می گوید

سال گذشته، کنسرسیومی از سرمایه گذاران به رهبری رایان رینولدز، بازیگر هالیوود، مبلغی به ارزش 900 میلیون دلار به آلپین تزریق کردند. اخیراً، استون مارتین نیز اقلیت سهام خود را به شرکت سهامی خصوصی Arctos Partners فروخت که طبق گزارش ها، ارزش تیم را پس از آن 1 میلیارد دلار اعلام کرد.

براون که هفته گذشته در رویداد بلومبرگ در جده صحبت می کرد، با اشاره به تأثیری که لیبرتی مدیا، دارنده حقوق تجاری فرمول یک از زمان تصاحب 8 میلیارد دلاری بر روی این ورزش، صحبت می کرد، ادعا کرد که همه تیم ها در حال حاضر ارزش یک میلیارد پوندی دارند.

براون گفت: “نیمی از تیم ها بسیار سودآور هستند. این شرایطی است که در 5 سال گذشته وجود نداشت آنچه لیبرتی می خواهد انجام دهد این است که از ارزش ده تیم موجود محافظت کند. ما اکنون در موقعیتی هستیم که قبل از مالکیت لیبرتی مدیا، تیم‌های بسیاری در حال سقوط از لحاظ سود آوری بودند”

اما اکنون، تیم‌هایی در صف هستند که می‌خواهند وارد این ورزش شوند. بنابراین من فکر می کنم لیبرتی مدیا فقط می بیند که چگونه، کی و چه تیم هایی تمایل به ورود به فرمول یک دارند.

زک براون از بازار های محبوب فرمول یک می گوید

“از آنجایی که لیبرتی مدیا به دنبال به حداکثر رساندن ارزش تمامی تیم های موجود است، موضع حمایت گرایانه لیبرتی باعث شده است که پیشنهاد تیم آندرتی برای پیوستن به فرمول یک را رد کند، اگرچه این شرکت آمریکایی در برخی مواقع از تلاش های خود برای پیوستن به این جدال دست برنداشته است. به طور نسبی، یک میلیارد دلار در دنیای امتیازات ورزشی ارزش زیادی نیست زیرا تیم‌های NBA یا NFL در ایالات متحده چهار یا پنج برابر این مبلغ را برآورد می‌کنند.”

براون بر این باور است که گسترش قلمروی این ورزش در سال‌های آینده ارزش‌ تیم ها را بیشتر خواهد کرد.

رئیس مک‌لارن برگزاری مسابقات در کشور های مختلف را کلیدی برای دسترسی به بازارهای جدید می‌داند و در عین حال طول هر فصل را در محدوده فعلی 24 مسابقه مناسب می داند.

براون گفت: “اگر ما نیاز به برگزاری چند مسابقه دیگر داشتیم، می‌توانم بگویم آسیا قلمرو مهمی است. اگر نمونه ای از بازارهای بیشتردر آسیا را عنوان کنم، می‌توانم بگویم مسابقه‌ در هند، آفریقای جنوبی و… عالی هستند و واقعاً به جهانی شدن هر چه بیشتر فرمول یک کمک می کند.”

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *