مرداد ۵, ۱۴۰۳

چارلز لکلرک:از همان تمرینات روز جمعه می دانستیم که در استرالیا شانس پیروزی داریم

چارلز لکلرک بر این باور است که او و هم تیمی اش، کارلوس ساینز از همان روز جمعه و اولین تمرین می دانستند که فراری در استرالیا بسیار قدرتمند ظاهر خواهد شد و شانس پیروزی خواهد داشت.

با مروری که بر مسابقه خواهیم داشت متوجه خواهیم شد که فراری از قبل مطمئن بوده است که شانس پیروزی داشته است. ساینز که در رده دوم مسابقه را آغاز می کند در دور دوم از مکس ورستپن سبقت گرفت تا جایی که در دور سوم راننده ردبول با نقص شدید ترمز عقب راست خودروی خود مواجه شد و وادار به ترک مسابقه شد. این اتفاق باعث شد تا چارلز لکلرک کار خود را برای به ثمر رسیدن 1-2 فراری آسان تر ببیند.

چارلز لکلرک از توانایی فراری در استرالیا اطمینان داشت

اما فراری معتقد بود با اینکه ردبول مکس ورستپن از همان لحظه آغاز با ترمز خود مشکل داشته است، حتی با وجود ورستپن نیز توانایی پیروزی داشته است.

لکلرک در پاسخ به این سوال نشریه motorsport.com که این نتیجه چقدر برای روحیه تیم و تأیید اعتبار و تواناییی خودروی SF-24 در اوایل فصل مهم است، پاسخ داد:

“این بسیار مهم است. مدت‌هاست که سرعت واقعی ردبول را نداشته‌ایم. نمی‌توانم بگویم کاملا تحت کنترل و آماده هستیم، زیرا نمی‌دانیم سرعت واقعی مکس امروز چقدر بود، اما من می‌گویم که از اولین تمرین در روز جمعه، ما می‌دانستیم که کسب پول پوزیشن و پیروزی در مسابقه امکان‌پذیر است، زیرا ما مدیریت لاستیک بسیار خوبی داشتیم،  همچنین مهم تر از آن سرعت بسیار خوبی داشتیم. این یک نشانه بسیار دلگرم کننده برای ادامه فصل است.”

از آنجایی که فراری در فصول اخیر به دلیل اجرای ضعیف پیت استاپ ها و استراتژی های عجیب مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما لکلرک اضافه کرد که تیم در شروع فصل 2024 در تمامی زمینه های مربوط به مسابقه پیشرفت چشمگیری داشته است.

چارلز لکلرک و کسب مقام دوم مسابقه

او ادامه داد:

“با این حال، اگر به سه مسابقه اول نگاه کنید، دو مسابقه از سه مسابقه اول، دست برتر را در مسابقه ردبول ها داشتند. بنابراین، ما هنوز کار زیادی برای انجام دادن داریم. اما این دقیقاً همان کاری است که ما باید به عنوان یک تیم انجام دهیم. هر زمان که ما این فرصت را داریم که واقعاً در یک مسابقه پیروز شویم، باید آن را انجام دهیم، و این آخر هفته ما آن را انجام دادیم، کارلوس امروز این کار را انجام داد. و من، رده دوم را با سریعترین دور بدست آوردم. پس این نهایت امتیازی بود که تیم می توانست در این آخر هفته کسب کند.”

با نگاهی به سه مسابقه اول ما، هیچ مسابقه ای وجود نداشت که نهایت تلاش خود را انجام ندهیم. بنابراین، ما باید این کار را تا زمانی انجام دهیم تا به خودرویی دست یابیم که به طور مداوم توانایی به چالش کشیدن بهترین تیم را داشته باشد.

چارلز لکلرک و ساینز در مسابقه

همچنین کارلوس ساینز، ستاره بی بدیل این آخر هفته در مصاحبه ای جداگانه اظهار داشت:

“از دور اول، احساس یک ماشین برنده وجود داشت. حتی با وجود کسب پول پوزیشن توسط ردبول، ما در مسابقه واقعا سریع بودیم.”

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *