اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳

نظر کارشناس و پیشکسوت فرمول یک درباره وضعیت لوییس همیلتون:هیچ نکته مثبتی درباره او وجود ندارد!

به گفته یک کارشناس فرمول یک، لوییس همیلتون مدت هاست که از دوران اوج خود دور شده است و با اینکه ممکن است با رفتن به فراری چند مسابقه را نیز  بر روی سکو به پایان برسد، به هیچ عنوان به هشتمین قهرمانی جهان دست نخواهد یافت.

درست سه فصل پس از از دست دادن عنوان قهرمانی جهان در سال 2021 به مکس ورستپن، هیچ کس حتی خود لوییس همیلتون فکر نمی کرد که آن سال آخرین باری است که راننده بریتانیایی برنده یک جایزه بزرگ می شود، یا برای قهرمانی رقابت می کند.

در حالی که مرسدس در قوانین جدید که از فصل 2022 آغاز شدند هنوز نتوانسته خودرویی شایسته قهرمانی تولید کند درست چند روز مانده به آغاز فصل جاری توسط تمامی رسانه ها تایید شد که لوئیس همیلتون، راننده این تیم پس از 12 سال این تیم را ترک خواهد کرد و به فراری خواهد پیوست.

لوییس همیلتون در 2024

و حالا آخرین فصل او با مرسدس، به هیچ وجه آن فصلی نیست که مرسدس و همیلتون آرزوی آن را داشتند.

همیلتون بدترین شروع تاریخ خود را در فرمول یک تنها با کسب ده امتیاز در چهار گرندپری ثبت کرده است و از آن سو مرسدس در رتبه چهارم سازندگان قرار دارد.

مایکل بلیکمولن، راننده مسابقه‌ای هلندی، به نشریه RacingNews365 گفت: “همه چیز برای همیلتون خیلی بد است. من فکر می کنم او دوران اوج خود را پشت سر گذاشته و من دیگر چیز زیاد و مثبتی در او نمی بینم. او حتی از هم تیمی خود نیز ضعیف تر عمل می کند و مانند یک راننده نا امید رانندگی می کند که این به هیچ وجه خصوصیات یک راننده قهرمان حتی در گذشته های دور نیست.”

این راننده همچنین درباره انتقال همیلتون به فراری ادامه داد: “شاید او دوباره در بین دو یا سه نفر برتر قرار گیرد، هر چند که این آسان نخواهد بود، اما در نهایت برای او می تواند خوب باشد. اما فکر نمی کنم که او بتواند به پیروزی دست یابد.”

همچنین هنگامی که از او درباره اینکه آیا لوییس همیلتون می تواند به هشتمین قهرمانی جهان دست یابد او فورا پاسخ داد:”نه!”

لوییس همیلتون در سوزوکا

از نظر من موفقیت این چنینی مکس ورستپن در حال حاضر ربطی به بهتر بودن خودرو ندارد زیرا می بینیم که او با اقتدار هم تیمی خود را شکست مس دهد و هر روز یک رکورد را به نام خود ثبت می کند. حالا هم که در حال کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود است.

داشتن خودروی خوب شامل لوییس همیلتون نیز می شد که او توانست قهرمانی را کسب کند اما در حال حاضر و با توجه به رقابت تنگاتنگ خود با مکس در فصل 2021 اکنون مانند بقیه راننگان در مقابل این ستاره برجسته این نسل قرار دارد.

این مرد 74 ساله به تمجید از هم وطن خود پرداخت و ادامه داد:

“مکس فوق العاده است و در حال حاضر هیچ راننده ای توان رقابت با او را ندارد. به عنوان مثال او در آغاز هر مسابقه و در پایان دور اول بیش از 1 ثانیه اختلاف با نفر پشت سر خود ایجاد می کند که این مربوط به برتری خودرو نیست زیرا هم تیمی او یعنی پرز که او راننده ناتوانی نیست توانایی انجام این کار را ندارد.”

لوییس همیلتون در استرالیا

“پرز نیز مانند جورج راسل، کارلوس ساینز و چارلز لکلرک است و در همان سطح رانندگی می کند. اما این مکس است که با به رخ کشیدن برتری خود بهترین خود را به اجرا می گذارد. بنابراین فکر می کند که اگر در مسابقات آینده او را سوار خودروی فراری کنید می تواند پیروز شود.”

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *