اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳

مدیر آر بی: سونودا در سال ۲۰۲۴ از نظر ذهنی در سطحی متفاوت است

پیتر بایر، مدیرعامل تیم فرمول یک آر بی ویزاکش، می‌گوید که یوکی سونودا در سطح متفاوتی در سال ۲۰۲۴ قرار دارد.
راننده ژاپنی در سه مسابقه اخیر در بین ۱۰ راننده برتر قرار گرفته است و از هم تیمی با تجربه تر خود یعنی دنیل ریکاردو پیشی گرفته است.او با کناره گیری مکس ورشتپن و لوییس همیلتون و یک پنالتی برای فرناندو آلونسو به مقام هفتم در جایزه بزرگ استرالیا دست یافت.

سپس سونودا در مسابقه خانگی خود در سوزوکا رتبه دهم را به دست آورد، و شروع ضعیف ابتدایی مسابقه را با انجام برخی سبقت ها و عبور دیدنی و بهره مندی از پیت استاپ سریع هنگامی که انبوهی از اتومبیل ها همزمان به پیست رفتند، جبران کرد.

بایر گفت:

یوکی گفت که با روحیه سامورایی به مسابقه می‌روم.من فکر می‌کنم این یک موفقیت شگفت انگیز برای او در مقابل تماشاگران خانگی و هوندا بود.کسی به من گفت که این اولین بار برای یک راننده محلی از سال ۲۰۱۲ است که موفق به کسب امتیاز شد پس از کامویی کوبایاشی در جایزه ژاپن.بنابراین صادقانه یک موفقیت بزرگ از سوی یوکی بود .

این یک رانندگی بی عیب و نقص از او بود و در زمانی که مجبور بود لاستیک ها را مدیریت می‌کرد و زمانی که مجبور بود فشار میاورد.در کل خیلی خیلی از او راضی هستم.

یوکی سونودا در کنفرانس جایزه بزرگ ژاپن

بایر گفت که سونودا تحت فشار اجرا در مقابل تماشاگران خانگی خود قرار گرفت و به خوبی از پسش براومد که نشان دهنده تغییر کلی در رویکرد او در سال جاری است؛

این چیزیه که ما اکنون در دو مسابقه اخیر دیده‌ایم و او از نظر ذهنی پیشرفت بزرگی داشته است.او در طول زمستان پیشرفت فیزیکی شگفت انگیزی داشته، اما از نظر ذهنی اکنون در سطح متفاوتی قرار دارد.او از فشارها استفاده می‌کند و در واقع از آن انرژی می گیرد، نه اینکه حواسش پرت شود.من فکر می کنم که این مطمئناً یک درایو بزرگ از او بود.

سونودا تا کنون در هر رویداد امسال از استون مارتین و لنس استرول برتری داشته است.با این حال، بایر می گوید هنوز خیلی زود است که بگوییم آر بی می‌تواند به پیشی گرفتن از کانادایی و صعود به جایگاه پنج تیم های برتر ادامه دهد.او گفت:

باید مراقب لنس میبودیم.احتمالاً چیزی که به ما کمک کرد این بود که به نظر می‌رسید در ابتدا لنس آنقدر که ما در ابتدا فکر می کردیم از ارتقاء جدیدش بهره نبرده است و ما در اینجا کمی بهتر از آنچه فکر می‌کردیم بوده‌ایم زیرا در واقع این پیست برای ما مناسب نبود.

همچنین، ارتقاء جدید ما احتمالاً بیشتر مناسب مسابقات آینده است.اما باید بگویم که تیم صادقانه بر این تمرکز دارد که یک صدم در اینجا و یک دهم در آنجا پیدا کند.این یک تلاش عظیم است که همه برای آن می‌جنگند.و من فکر می‌کنم که این یک فشار شدید است و این احتمالاً چیزی است که به ما اجازه داد تا به ۱۰ تای برتر سوق پیدا کردیم.

آنچه ما احساس کردیم، و این چیزی است که تا حدی به آن افتخار می کنیم.این اولین باری بود که بر اساس مهارت های مسابقه ای در بین ۱۰ نفر برتر قرار گرفتیم، دلیلش این نیست که اتفاقی افتاده بوده باشه یا کسی ماشینش خراب شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *