اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳

مرسدس امیدوار است تا بروزرسانی های گرندپری میامی مشکلات بنیادی W15 را حل کند

تیم مرسدس آنطور که می خواست نتوانست در فصل جاری عمل کند. مهندسان امیدوار بودند که W15 نتیجه ای متفاوتبا دو سال گذشته داشته باشد و پس از آن همه تجربه دیگر مشکلی به وجود نیاید. اما اولین مسابقات فصل تأیید کرد که رانندگان و مهندسان با خودرویی سر و کار دارند که هنوز هم دشوار و ناشناس است. W15 در برخی مسائل به طور بنیادی مشکل دارد و این باعث می شود تا خودرو نتواند عملکردی یکپارچه داشته باشد.

W15 همچنین دارای یک سیستم تعلیق جدید نوآورانه در عقب خود است که گامی به سوی راه حلی برای ایجاد رفتار بهتر در پیچ ها است. با این حال،پس از آزمایش‌ها و پنج مسابقه اول، مهندسان متوجه شدند که پلت فرم فعلی آنطور که باید کار نمی کند. در جده، اطلاعاتی گسنرده درباره نقاط ضعف مرسدس به دست آمد، از جمله افشای این که W15 هنوز در معرض کمبود قابلیت اطمینان موتور است.

مرسدس در چین

از سوی دیگر خودرو در پیچ های سریع بشدت تنبل بود و تمایلی به پیچیدن نداشت که این مهندسان را وادار به قراردادن یک بال عقب با اندازه نیروی رو به ایین بشدت کم بر روی خودرو کرد. و این باعث از دست دادن زمان زیادی نسبت به رقبا می شد.

از سوی دیگر در آخر هفته گذشته در چین خودرو در پیچ های سریع مشکلی نداشت اما در پیچ های کند بشدت با کم فرمانی مواجه بود. در مجموع این عملکرد ها در طی 5 مسابقه، مرسدس را وادار به تنظیم و تهیه یک بسته بروزرسانی بر روی W15 کرد که از قبل برای گرندپری ایتالیا در ایمولا برنامه ریزی شده بود اما از آنجا که مرسدس برای حل مشکلات خود طاقت صبوری نداشت بروزرسنی ها را به یک آخر هفته زودتر، یعنی میامی انتقال داد.

در همین حال سر مهندس مرسدس، جیمز آلیسون معتقد است که بروزرسانی ها باید با طراحی ساده تر باعث ایجاد پایداری بیشتری در W15 بشود. او توضیح داد:

“ما در چین بشدت از کم فرمانی آسیب دیدیم، شرایط اینگونه است که در پیچ های کم سرعت لاستیک ها می گویند ممنون دوست ندارم بپیچم! و این باعث می شود تا راننده با پدال گاز بازی کند و بیشتر به خودرو فشار بیاورد که در نهایت باعث از بین بردن سریع لاستیک ها می شود.”

مرسدس در چین عملکرد ضعیفی داشت

“با این وجود، در براکلی، همه جاه طلبی مورد نیاز برای بازگشت به جلوی گرید را دارند. می‌دانی، خنده‌دار است. من سال‌هاست که در این گزارش‌های پس از مسابقه تیم شرکت میکنم و واضح است که صحبت کردن در مورد این چیزها پس از انجام یک مسابقه عالی لذت بخش است اما زمانی که ماشین آنقدرها هم خوب نیست، لذت بخشی آن کمتر می شود.”

“اما فکر می‌کنم یکی از چیزهایی که در مورد این تیم به آن افتخار می‌کنم این است که ما به طور مداوم در مورد چگونگی پیشرفت صحبت کرده‌ایم. صادقانه بگویم، هم برای بهتر و هم برای بدتر…”

تیم توتو ولف در سومین سال سخت خود قرار دارد. پس از تغییرات قوانی آیرودینامیکی خودرو ها در 2022 این تیم هنوز نتوانسته به رده های بالا برگردد. اما مکلارن نشانه خوبی برای آنهاست که می توان با تلاش به موفقیت دست یافت.

این مهندس انگلیسی ادامه داد:

“این بدیهی است که این چالشی است که ما در مسابقات بعدی با آن روبرو خواهیم شد، تلاش برای اصلاح تنظیمات خودرو و بهبود عملکرد قطعات جدید بر روی خودرو ما چند بسته‌ ارتقا برای خودرو داریم، در کنار آنها نیز قطعاتی داریم که امیدواریم مشکل تعادل اساسی را که برای ما مشکل ایجاد می‌کند اصلاح کند.”

سر مهندس مرسدس جیمز آلیسون

“میامی طبیعتاً طرح بسیار متفاوتی نسبت به چین دارد، در آنجا ما بازهم یک تمرین را در اختیار داریم که این کار را سخت میکند اما ما آموخیتم که اگر میخواهیم پیشرفت کنیم باید ریسک کنیم و از لحظه لحظه زمان ممکن مورد استفاده کنیم. ما امیدواریم که ماشین بهتری داشته باشیم و به‌روزرسانی‌هایی که به میامی می آوریم به ما در کل آخر هفته پاداش دهد، شرایط در هر آخر هفته بسیار تنگاتنگ است، که در آن هر هزارم ثانیه می تواند تفاوتی بزرگ ایجاد کند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *