اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳

فرد واسور، مدیر فراری معتقد است تیمش در نبرد برای کسب سکو در گرندپری چین اشتباهات زیادی مرتکب شد

رئیس تیم فراری فرد واسور، در مصاحبه ای پس از پایان گرندپری چین ادعا کرد که تیم او در نبرد برای کسب سکو با مکلارن اشتباهات زیادی مرتکب شد و این اشتباهات باعث شدند تا فراری از کسب سکو دور بماند.

فراری تاکنون دومین تیم برتر فصل 2024 بوده است، اما آخر هفته گذشته در شانگهای نتوانست انتظارات کافی را برآورده کند. چارلز لکلرک و کارلوس ساینز که حداقل یکی از آنها در مسابقات قبل بر روی سکو بودند در نهایت در رتبه چهارم و پنجم کار خود را به پایان رساندند. فرد واسور مدیر فراری در مصاحبه با motorsport.com چندین نکته را بیان می کند.

این دو راننده توانستند از جورج راسل راننده مرسدس و فرناندو آلونسو، ستاره استون مارتین، عبور کنند، اما پس از این دو رقیب، رانندگان فراری نتوانستند لندو نوریس از مکلارن را به چالش بکشند، که با اختلاف رتبه دوم را بدست آورده بود.

فرد واسور مدیر فراری

مدیر تیم فرد واسور گفت که تیم او اشتباهات زیادی مرتکب شد، زیرا فراری به دلیل وجود داشتن تنها یک مرحله تمرینی نتوانست ستاپ ایده آل خود را پیدا کند. هم چنین جنس آسفالت پیست بین المللی شانگهای نقطه ضعف آن ها را تقویت کرد و در نهایت آنها را از کسب سکو و امتیاز بیشتر باز داشت.

واسور توضیح داد: “در هر آخر هفته باید همه چیز را در نظر بگیرید. ما اشتباهات زیادی انجام دادیم و به هیچ عنوان آخر هفته خوبی را سپری نکردیم. خودرو ها در بالای جدول به هم نزدیک هستند به طوری که در مراحل تعیین خط در میان 6-7 نفر فاصله ای کمتر از 1 دهم ثانیه وجود دارد و این باعث می شود که با یک اشتباه کوچک از 100 به 0 سقوط کنید.”

هر دو فراری در ابتدای مسابقه رده های خود را به جورج راسل و نیکو هالکنبرگ هدیه کردند، زیرا آنها در پیچ های اول در حال رقابت با یکدیگر بودند و بهترین مسیر ممکن را در اختیار نداشتند.

یک خودروی ایمنی در میانه‌ی مسابقه نیز، مسائل را برای کارلوس ساینز پیچیده‌تر کرد، زیرا او قبلاً یک پیت‌ستاپ خود را استفاده از لاستیک های هارد انجام داده بود و انجام یک پیت استاپ دیگر زمان زیادی را از او می گرفت.

فرد واسور از عملکرد تیمش در چین میگوید

اما فرد واسور اشاره کرد که هر دو فراری بر روی لاستیک های هارد عملکرد بدی داشتند که این موضوع نیاز به برررسی دارد.

مرد فرانسوی گفت: “من فکر می کنم ما بدشانس بودیم، کارلوس برای پیت استاپ آمدر و درست چند دور بعد خودروی ایمنی به پیست آمد و کار را دشوار کرد. او در ابتدا نسبت به پایان رسانیدن مسابقه بر روی همان لاستیک ها مردد بود، اما او کار خود را فوق العاده انجام داد و شرایط را به خوبی مدیریت کرد. اما در کل ما عملکرد ضعیفی بر روی لاستیک های هارد از خود نشان دادیم که باید آن را رفع کنیم.”

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *