اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳

بررسی فنی ماشین 2024 استون مارتین

ماشین AMR24 استون مارتین

روز دوشنبه 23 بهمن از ماشین AMR24 استون مارتین رونمایی شد، در این مقاله به بررسی تعییرات فنی این خودرو خواهیم پرداخت!

استون مارتین تغییرات زیادی را در ماشین سال 2024 خود ایجاد کرده است. از قابل توجه ترین تغییرات این تیم نازک تر شدن ورودی هوای سایدپاد است. این طرح الهام گرفته شده از تیم ردبول است. در ماشین AMR24، لبه پایینی ورودی هوای سایدپاد به تقلید از ردبول بلند تر شده تا دبی بیشتری را به سمت قطعات داخلی ماشین ببرد.
زاویه حمله بال جلوی ماشین بیشتر شده تا آپ واش (up wash) بیشتری تولید کند. دماغه ماشین نیز از المان اول بال به المان دوم آن تغییر مکان داده تا هوای تمیز بیشتری به زیر ماشین بفرستد. رول هوپ ماشین همانند سال قبل باقی مانده و تغییری نکرده است.

تعییرات ساید پاد ماشین AMR24  استون مارتین
تعییرات ماشین 2024 استون مارتین

یکی دیگر از تغییرات مهم تیم، تغییر سیستم تعلیق عقب از پول راد به پوش راد است. این نشان دهنده تغییر سیستم تعلیق تیم مرسدس، که تامین کننده موتور و گیربکس تیم استون مارتین است می باشد. این تغییر در راستای پایدار کردن عقب ماشین است، مشکلی که استون مارتین و به خصوص مرسدس سال قبل با آن مواجه بودند که باعث عملکرد ضعیف ماشین در پیست های با محدودیت عقب (rear limited circuit) می شد.

تغییر تعلیق عقب ماشین AMR24  استون مارتین

تیم با تغییر محل ساختار ضربه گیر جانبی، آندرکات بیشتری در زیر سایدپاد ایجاد کرده است که باعث فرستادن هوای پر انرژی تر به سمت عقب ماشین می شود. اما تیم همچنان بخش بالایی کاور موتور را شبیه به سال قبل حفظ کرده است. این بخش باعث فرستادن هوا به سمت بیم وینگ ها می شود.
استون مارتین همچنین طول سرسره آب یا تنگه (water fall or canyon) روی سایدپاد را به نسبت سال قبل کوتاه تر کرده و شروع سرسره عقب تر رفته است.

ماشین AMR24  استون مارتین
ماشین AMR24  استون مارتین

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *