اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۳

تحلیل مشخصات فنی ماشین ردبول، RB20

ماشین RB20 ردبول

ردبول قهرمان دو فصل قبل فرمول یک، آخرین تیمی بود که از ماشین 2024 خود رونمایی کرد. در این مقاله به بررسی نکات و مشخصات فنی این ماشین می پردازیم.


مطابق انتظارات تمام تیم ها طراحی ماشین های خود را به سمت ردبول برده اند. اما این تیم نشان داد که همچنان چند قدم از بقیه تیم ها جلو تر است و خصوصیات منحصر به فردی را ارائه کرده است.


ردبول بر خلاف انتظارات از چند طرح مرسدس در ماشین جدید خود یعنی RB20 الهام گرفته است. اما تیم این طرح ها را بیشتر توسعه داده و خصوصیات جالبی به ماشین خود اضافه کرده است.
اولین الهام در قسمت بالایی کاور موتور بوده است. ردبول کانال ثانویه ای در بالای موتور با شکلی خاص ایجاد کرده که می تواند هوایی پر انرژی را به سمت بیم وینگ ها بفرستد.


دیگر خصوصیت که ردبول آنرا از مرسدس قرض گرفته، شکل ابتدای سایدپاد است. تیم این طرح را به صورت رادیکال تر بکار گرفته به گونه ای که دیگر ورودی هوایی وجود ندارد. اما بنا بر گفته ها ورودی هوا RB20 به صورت عمودی و در زیر سایدپاد قرار گرفته است. برای اطلاعات کامل تر باید منتظر تست های پیش فصل ماند.


از دیگر تغییرات تیم، تغییر مکان دماغه از المان دوم بال به المان اول بال بوده است. این تغییر نیز برخلاف رویه اکثر تیم ها است و به نظر می آید که ردبول همچنان از بقیه تیم ها جلوتر باشد.


با این وجود ردبول از ماشین RB20 به صورت کامل رونمایی نکرده و جزئیات کف و سینی ماشین از تصاویر منتشر شده قابل فهم نیست.

حال از تمامی ماشین های گرید رونمایی شده است. برای سنجیدن عیار ماشین ها باید منتظر تست های پیش فصل ماند. این تست ها از تاریخ 2 اسفند و به مدت 3 روز در پیست صخیر بحرین انجام خواهد شد. به نظر شما کدام تیم پیشتاز خواهد بود؟؟

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *