اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۳

هوندا از تغییرات باورنکردنی خودروی RB20 ردبول برای فصل 2024 شگفت زده شده است!

هوندا می گوید که از گستردگی تغییرات غیرقابل باور تغییرات بر روی خودروی RB20 ردبول برای فصل 2024 فرمول یک بسیار شگفت زده شده است.

ردبول و هوندا فصل 2023 را با برنده شدن در 21 مسابقه از 22 مسابقه ممکن با اقتدار به اتمام رساندند و تسلط بی بدیل بر روی خودرو باعث شد تا تیم مستقر در میلتون کینز زودتر از رقبا بر روی تغییرات و بروزرسانی های خودرو فصل 2024 کار کند.
در واقع، این تیم بیشتر منابع خود را بر روی سال 2024 متمرکز کرد و خودرویی را تولید کرد که علیرغم موفقیت‌های نسل قبلی خود به‌طور قابل ملاحظه‌ای متفاوت به نظر می‌رسد.

هوندا و ردبول همکاری می کنند

برخلاف آنچه که ردبول با خودروی پیشین RB20 به آنها دست یافته بود و در عین سادگی سرعت را برای تیم به ارمغان آورده بود، این تیم با تغییر نگرش طراحی خود و با یک طراحی بشدت هجومی و متفاوت در فصل 2024 پا به میدان گذاشت. این تغییرات در نتیجه باعث شد تا مکس ورستپن 4 مسابقه از 5 مسابقه ابتدایی را پیروز شود و هم تیمی اش سرجیو پرز نیز احساس بسیار خوبی با خودرو داشته باشد.

لازم به ذکر است که این تغییرات عظیم باعث شد تا تغییراتی در واحد پیشرانه خودروی ردبول اعمال شود.
کوجی واتانابه، رئیس شرکت هوندا ریسینگ، در مصاحبه با Motorsport.com گفت که سازنده موتور از تمام تغییراتی که ردبول بر روی خودرو خود ایجاد کرده بود شگفت زده شده است:

“برای خودروی امسال ردبول، ما بسیار شگفت زده شدیم که دیدیم آنها برای RB20 تغییرات زیادی رو کرده اند. سال گذشته ما در 21 مسابقه از 22 مسابقه با یکدیگر پیروز شدیم، اما آنها با توانایی خود، فلسفه طراحی را تغییرا دادند. این باور نکردنی است! آنها درخواست های زیادی داشتند تا ما تغییراتی را برای مطابقت خودرو و پیشرانه اعمال کنیم.”

هوندا بر روی موتور تغییراتی اعمال می کند

هوندا علاوه بر تغییر نقاط مختلف موتور برای مطابقت با شاسی جدید، به تلاش‌ها برای قابل اعتمادتر کردن موتور خود ادامه داد. واتانابه توضیح داد که این تغییرات باعث شد تا ردبول دست بازتری برای بازنگری سیستم های خنک کننده موتور داشته باشد.
واتانابه ادامه داد: “البته، ما نمی‌توانیم قدرت موتور را بدلیل فریز موتور ها افزایش دهیم، اما می‌توانیم موتور را با تغییرات جدید تطبیق دهیم. علاوه بر آن، ما همچنین می توانیم قابلیت اطمینان موتور را بهبود ببخشیم. این همان کاری است که در زمستان گذشته انجام داده ایم.

“این به ردبول آزادی بیشتری برای طراحی و تغییر مفهوم آیرودینامیکی خود داده است. به همین دلیل است که آنها می توانند موقعیت خنک کننده های روغن، رادیاتورها و غیره را تغییر دهند.”

هوندا و ردبوب یکه تازی میکنند

“گاهی اوقات در سال گذشته ما خطر آسیب رسیدن به موتور را داشتیم، اما خوشبختانه مشکلی پیش نیامد، اما همیشه باید این خطر را به حداقل برسانیم. به همین دلیل است که ما بهترین تلاش خود را برای بهبود قابلیت اطمینان موتور در سال جاری انجام دادیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *