اردیبهشت ۱۷, ۱۴۰۳

علت استفاده فرناندو آلونسو از لاستیک سافت در اواسط مسابقه

راننده استون مارتین در مسابقه چین را تنها با یک ست هارد و دو ست مدیوم نو آغاز کرد، بنابراین هنگامی که او مسابقه را با لاستیک مدیوم شروع کرد و تنها پس از ۱۱ دور لاستیک هایش را به هارد تغییر داد، نمی‌توانست از استراتژی رانندگانی که در جلو خود میدید بهره ای ببرد.

از آنجایی که فرناندو آلونسو هیچ لاستیک هارد دیگری مانند شش راننده ای که جلوتر از او بودند نداشت که بتواند با آن مسابقه را به پایان برساند، استون مارتین برای او استراتژی متفاوتی در نظر گرفت.

در حالی که مسابقه رو به اتهام بود، او مجبور به یک پیت استاپ دیگر شد و او با لاستیک مدیوم نو به پیست بازگشت.

این توقف او را از رتبه پنجم به رده دوازدهم رساند، اما راننده اسپانیایی به رتبه هفتم بازگشت و امتیاز سریع ترین دور را نیز دریافت کرد.

آلونسو در مصاحبه با موتور اسپرت گفت: دیگر لاستیک هاردی نداشتیم، فقط برایمان یک ست سافت و یک مدیوم مانده بود و ۳۵ دور باقی مانده.

ماشین ایمنی مدت طولانی در پیست بود تا ماشین ساوبر را خارج کنند و سپس به محض اینکه ماشین ایمنی به داخل آمد، رانندگان دیگر تصادف کردند.

او اضافه کرد: من احساس می کردم سریع هستم اما زمانی که در رتبه دهم بودم احساس خوبی نداشتم، کار سختی بود اما این تنها استراتژی ممکن بود.

اینکه سریع‌ترین دور را داشتم خوب بود، تاثیر سیستم کاهش درگ ماشین امسال بسیار خوب است بنابراین سبقت گرفتن از دیگران آسان است، نزدیک بود در آخرین پیچ کنترل ماشین را از دست دهم و تصادف کنم زیرا داشتم حداکثر فشار را به ماشین می‌آوردم.

در استارت مسابقه، فرناندو آلونسو از سرجیو پرز عبور کرد و در رتبه دوم قرار گرفت، اما به دلیل اینکه استون مارتین ماشین سریعی نسبت به ردبول نداشت، حفظ این رتبه بعید بود.

فرناندو آلونسو در مورد این اتفاق گفت: از کنار چکو رد شدم و فکر کردم میتوانم آن رتبه را حفظ کنم اما هیچ انتخاب یا فرصتی نداشتم زیرا آنها خیلی سریع بودند اما امیدوارم یک روز به سرعت آنها برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *