اردیبهشت ۲۹, ۱۴۰۳

فراری و بررسی فنی ماشین فصل 2024

ماشین SF-24 فراری

بسیاری از طرفداران فراری پس از پیوستن همیلتون به این تیم برای سال 2025، مشتاق دیدن ماشین این تیم بودند. فراری فلسفه ماشین خود را حفظ کرده، اما توسعه های خوبی را برای ماشین SF24 ارائه کرده است. در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت!


تیم سیستم تعلیق خود را تغییر نداده و جزء معدود تیم هایی است که در تعلیق عقب از پول راد استفاده می کند.
فراری کمی دماغه را پهن تر و طول آن را بیشتر کرده است. محل قرارگیری سایدپاد کمی بالاتر رفته و ورودی آن تغییر کرده است (شبیه به ردبول است). این تغییر در شکل ورودی سایدپاد باعث خروج هوای اضافی سایدپاد به سمت بالای سایدپاد شده، هوایی که در سال قبل از لبه کناری سایدپاد خارج می شود.

فراری نیز همانند تیم های دیگر با تغییر محل ساختار ضربه گیر جانبی به درون سینی و بالا بردن سایدپاد، آندرکات بزرگتری را ایجاد کرده است. تیم، طرح وان حمام (bath tub) خود را ملایم تر کرده و همچنان مقدار لبه کمی در انتهای سایدپاد دارد.

تیم ایتالیایی در بالای سایدپاد کانال دیگری تعبیه کرده تا هوای پر انرژی تری را به سمت بیم وینگ ها بفرستد.
آنها همچنین s-duct موجود در SF23 را همچنان حفظ کرده تا هوای تمیز تری را بر روی سایدپاد بفرستد. مهندسان مارانلو در کنار این کانال پایه ای را هم برای هیلو قرار داده تا هوا تمیز بیشتری را بر روی سایدپاد بفرستد.

یکی از تغییرات قابل توجه SF24 که زیاد محسوس نیست، عقب تر رفتن سیستم تعلیق عقب است. این راه حل باعث تغییر محل مرکز جرم ماشین می شود، که به نظر می آید می تواند راه حلی برای مشکل لاستیک خوری زیاد SF23 باشد.
فراری همچنین در بالای سایدپاد، محلی را برای دریچه های خنک کننده اضافی تعبیه کرده تا در صورت نیاز در ادامه فصل از آنها استفاده کند.

حال باید منتظر ماند که آیا فراری در سال 2024 رقیب جدی برای مکس ورستپن خواهد بود یا خیر؟؟

اشتراک گذاری

۲ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *